A A+ A++

Autobus ma możliwość pokonania na pojedynczym tankowaniu minimum 350 km. Samo tankowanie trwa około 10 minut. 

Jak zauważa kierowca MPK w Krakowie, Piotr Wróbel – nie ma większej różnicy w prowadzeniu takiego pojazdu.

Autobus z miniaturową elektrownią na pokładzie

Pojazd Urbino 12 wyprodukowała firma Solaris. Jak działa?

Wodór przekształcany jest w energię elektryczną, a ta z kolei zasila układ napędowy pojazdu. 

Jak podaje producent, Urbino 12 hydrogen wyposażony jest w ultranowoczesne wodorowe ogniwo paliwowe, które pełni funkcję miniaturowej elektrowni wodorowej na pokładzie pojazdu. 

Jedynymi produktami reakcji chemicznej zachodzącej w ogniwie są ciepło oraz para wodna. Pojazd nie generuje więc absolutnie żadnych szkodliwych substancji. 

W autobusach wodorowych Solarisa wykorzystano zestaw ogniw paliwowych o mocy 70 kW.

Autobus wyposażony jest też w małą baterię trakcyjną Solaris High Power, która ładowana jest energią pochodzącą z wodoru oraz poprzez rekuperację, czyli odzyskiwanie energii z procesu hamowania.

Jest też możliwość podładowania jej poprzez gniazdo plug-in. Uzupełnienie układu napędowego stanowi oś ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZuckerberg chce ograniczyć treści polityczne na Facebooku
Następny artykuł​Szymon Hołownia krytycznie o publikacji wyroku TK: Atak na polską rację stanu