A A+ A++

Jak informuje burmistrz Kłodzka, Michał Piszko, uchwałą Rady Miejskiej w Kłodzku z sierpnia br., od 1 stycznia 2021 r. ulegnie system odbioru odpadów komunalnych na terenie miasta. Od tego dnia odpady komunalne z terenu nieruchomości niezamieszkałych nie będą odbierane przez wykonawcę wyłonionego przez gminę miejską Kłodzko w przetargu, a to oznacza, że m.in. przedsiębiorcy będą musieli we własnym zakresie podpisywać umowy z firmami odbierającymi śmieci.

Obowiązek zawarcia indywidualnej umowy z firmami wywożącymi śmieci będzie dotyczył tych nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Tak więc dotyczyć będzie wszystkich nieruchomości służących innym celom niż mieszkaniowe np. budynki administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej, socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, hoteli, budynków koszarowych, ogrodów działkowych, targowisk, jednostek wojskowych, jednostek zakładów karnych itp.

Powyższy obowiązek nie będzie dotyczył nieruchomości mieszanych tj. nieruchomości w części służących celom mieszkaniowym oraz w części służących celom innym niż mieszkaniowe, jak np. budynki wielolokalowe, w których znajdują się zarówno lokale zamieszkałe oraz lokale niezamieszkałe. Wypełnianie obowiązku pozbywania się zebranych odpadów komunalnych z terenu nieruchomości niezamieszkałych będzie podlegać kontroli Burmistrza Miasta Kłodzka.

Aktualnie w Kłodzku trwa wyłanianie firmy, która przez najbliższe dwa lata (od 1 stycznia 2021 do 31 grudnia 2022 r.) będzie odbierać śmieci w Kłodzku. Wartość kontraktu opiewa na 13 846 897,90 zł, a do przetargu zgłosiły się 4 firmy – z czego najtańszą ofertę przedstawił Komunalnik, który aktualnie obsługuje miasto:
1.FBSerwis Wrocław Sp. z o.o., – zaproponowana cena brutto:14 990 940,00 zł
2.P.H.U. KOMUNALNIK SP. Z O.O., – zaproponowana cena brutto: 11 731 500,00 zł
3. Konsorcjum: ENERIS Surowce S.A., – zaproponowana cena brutto: 14 398 549,20 zł,
4.Konsorcjum: Wrocławskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania ALBA S.A. i Dusznicki Zakład Komunalny w Dusznikach-Zdroju Sp. z o.o. – zaproponowana cena brutto:17 072 586,00 zł.

Przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty, nie wiadomo więc, która firma ostatecznie będzie obsługiwać miasto i jaka będzie cena za odbiór śmieci. Czas też pokaże, czy wyłączenie firm i innych podmiotów z miejskiego systemu gospodarowania odpadami było dobrym pomysłem i czy miasto poradzi sobie z kontrolą umów i faktycznego odbioru śmieci od firm i instytucji. Bo faktem jest, że śmieci, ich ilość, segregacja i odbiór nadal są dużym problemem w powiatowym mieście.

Fot. Sterta śmieci na ulicy Łukasińskiego w Kłodzku 12 października 2020 r.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRusza budowa drugiego odcinka N-S
Następny artykułZalane pola i łąki poważnym problemem rolników