A A+ A++

Nieco mniej niż połowa (44 proc.) firm prowadzi działalność
częściowo opartą na internecie wynika z badania NEXERY przeprowadzonego
wspólnie z agencją GfK wśród przedsiębiorców z 14 obszarów centralnej i
północno-wschodniej Polski.

W jaki sposób firmy używają internetu do podniesienia
konkurencyjności?

Wywołany pandemią lockdown, a także wprowadzenie pracy
zdalnej zdecydowanie wzmocniły cyfryzację w biznesie. Według badania #RegionyNEXERY2021
przedsiębiorcy z obszarów, w których Nexera buduje sieć światłowodową, coraz
częściej korzystają z e-usług w swojej działalności. Najwięcej ankietowanych
(93 proc.) korzysta z płatności internetowych i e-fakturowania (54 proc.).
Reprezentanci firm często używają także mediów społecznościowych (40 proc.),
platform sprzedażowych (32 proc.) i rozwiązań chmurowych (18 proc.). Dodatkowo
ponad 1/3 badanych przedsiębiorców bierze udział w szkoleniach online. Wraz ze
wzrostem wykorzystania innowacyjnych rozwiązań informatycznych, rośnie
konkurencyjność tych firm.

– Według analityków z Digital Economy Lab Uniwersytetu
Warszawskiego firmy wykorzystujące internet i platformy online zyskują dostęp
do regionalnych, krajowych, a nawet globalnych rynków bez ponoszenia ogromnych
wydatków, które byłyby konieczne w przypadku ekspansji tradycyjnego biznesu.
Dzięki uruchomieniu czy zdynamizowaniu działalności online wielu organizacjom
udało się uodpornić na kryzys. Przedsiębiorcy, którzy w trudnym czasie wykazali
się elastycznością i innowacyjnością, potrafili wykorzystać możliwości
cyfryzacji na swoją korzyść – mówi Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery.

Szybszy internet to lepszy kontakt z otoczeniem

Porównując wyniki najnowszego badania Nexery do poprzednich
edycji raportu nastąpił wzrost znaczenia szybkiego łącza w biznesie. Coraz
więcej ankietowanych firm inwestuje w wyższą prędkość internetu i coraz więcej
przedsiębiorców (84 proc.) jest zadowolonych z parametrów łącza. Między 2020 a
2021 rokiem wśród badanych organizacji wyraźnie zmieniła się dominująca
prędkość stałego łącza. Obecnie firmy najczęściej deklarują posiadanie
internetu o szybkości między 100 a 300 Mb/s. Odsetek przedsiębiorstw, które
korzystają z łącza o takiej prędkości wzrósł o 16 p.p. w stosunku do 2020 roku
i wynosi obecnie 42 proc.

Czytaj więcej

– Szybki internet jest nie tylko narzędziem znacznie
usprawniającym komunikację i pracę online. Szerokopasmowe łącze w firmach daje
też dostęp do danych, kontakt z kontrahentami z całego świata, a także
możliwość uczestniczenia w szkoleniach i konferencjach, bez konieczności
wyjazdów służbowych. Obecność firmy w sieci ma ogromne znaczenie nie tylko w
przypadku dużych, ale także mniejszych przedsiębiorstw – mówi Paweł Biarda,
członek zarządu Nexery.

Co wynika z raportu EFL?


Autopromocja


FORUM ESG

Co warto wiedzieć o ESG? Jej znaczenie dla firm i gospodarki.

CZYTAJ WIĘCEJ

Z kolei z raportu „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu.
Pod lupą” Europejskiego Funduszu Leasingowego wynika, że co czwarta firma z
sektora MŚP rozpoczęła sprzedaż internetową w czasie pandemii, a co piąta chce
osiągać z tego kanału co najmniej połowę przychodów.

67 proc. firm MŚP sprzedaje swoje produkty w kanałach
tradycyjnych i to z tych kanałów ma zdecydowaną większość́ przychodów. Wyniki
raportu EFL wskazują jednak, że w kolejnych latach tradycyjna sprzedaż może
jednak sporo stracić na rzecz zamówień internetowych. Dziś tylko 14 proc. firm
ma co najmniej połowę̨ przychodów z kanału online. Za 5 lat taki wynik
prognozuje 22 proc. zapytanych. Do sprzedaży internetowej wiele firm skłoniła
pandemia – co czwarta firma zaczęła sprzedawać w sieci dopiero w 2020 lub 2021
roku. Co więcej, w pierwszym roku pandemicznym w polskim internecie pojawiło
się aż 3,6 mln … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPerły Mazowsza 2021
Następny artykułTest Huawei P50 Pro – smartfon tak dobry, że niemal zapomniałem o braku wsparcia dla usług Google