A A+ A++

Od 13 marca klienci Biedronki za zwracany towar otrzymają nie pieniądze, ale vouchery promocyjne do wykorzystania w danym sklepie. Nowy regulamin przewiduje również zmienione terminy zwrotów.

fot. depositphotos.com

Regulamin zwrotów i reklamacji Biedronki doczekał się w tym roku kolejnej zmiany. Po zmodyfikowaniu regulaminu na początku stycznia, sieć dodaje garść nowych wytycznych, które będą obowiązywały od 13 marca.

Voucher płatniczy za zwrot towaru

Jedna z najistotniejszych zmian w regulaminie dotyczy tzw. voucherów płatniczych, czyli papierowych wydruków, które będą wydawane przez kasjera w przypadku zwrotu towaru. Oznacza to, że odtąd klienci Biedronki nie otrzymają pieniędzy za zwracany towar, ale bon na kwotę stanowiącą równowartość produktu, „tożsamą z kwotą na przedłożonym oryginale dowodu zakupu (kwota po uwzględnieniu ewentualnych rabatów i obniżek)”.

Aby dokonać płatności z wykorzystaniem vouchera w dowolnym sklepie sieci, należy pokazać go kasjerowi nie później niż przed dokonaniem wyboru płatności za zakupy. Co istotne, vouchery nie będą obsługiwane przez kasy samoobsługowe, a ich ważność wygasa po 120 dniach.

Nowe zasady zwrotów z voucherami promocyjnymi

Jeżeli klient przy zakupie danego produktu otrzymał voucher promocyjny na kolejne zakupy i zdążył go wykorzystać, nie będzie mógł dokonać zwrotu tego towaru. Z kolei klient, który zwrócił produkt, nie będzie mógł wykorzystać promocyjnego vouchera otrzymanego przy wcześniejszym zakupie.

W regulaminie Biedronki znalazły się przykłady takich działań:

– Jeśli klient w ramach akcji marketingowej w związku z zakupem towaru otrzymał voucher promocyjny na kwotę 15 zł i nie wykorzystał vouchera promocyjnego to zwrot towaru pełnowartościowego będzie możliwy. Dokonanie zwrotu towaru pełnowartościowego spowoduje dezaktywizację vouchera promocyjnego – tłumaczy sieć.

Niezmiennie do dokonania zwrotu będzie potrzebny oryginalny paragon. Ponadto klienci muszą się liczyć również z tym, że zwrot towaru będzie możliwy tylko w sklepie, w którym dokonano zakupu. Wynika to z faktu, że asortyment może się różnić w zależności od sklepu.

30 dni na zwrot

W nowym regulaminie znalazł się jeden zapis, według którego termin na zwrot towaru został wydłużony z 14 dni do 30 dni. Biedronka informuje też, że rozszerzony został zakres sytuacji, w których możliwy będzie zwrot produktów pełnowartościowych. Klienci będą mogli zwracać asortyment zakupiony w ramach większości akcji marketingowych (np. Gang Bystrzaków).

PS. Zara rezygnuje z darmowych zwrotów online

W kilku europejskich krajach klienci Zary będą musieli płacić za zwrot produktów zakupionych przez internet. Bezpłatne pozostaną jedynie zwroty dokonywane w sklepach stacjonarnych.

PS 2. Darmowe zwroty zagrożeniem dla środowiska?

Czy darmowe zwroty są one przywilejem konsumenckim, czy usługą, która jedynie rozpieszcza klientów i generuje szkodliwy ślad węglowy?

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułO ciepłownictwie i geotermii kolskiej w Klubie Seniora „Trzecia Zmiana”
Następny artykułOchojska o “masowych grobach” na granicy. Wąsik odpowiada