A A+ A++

Volkswagen Taigo powiększa drużynę niemieckiej marki w Polsce. Nowy model dostał poważną misję: jako pierwszy w segmencie B ma sprawić, że sylwetka SUV-a coupe – tak modna wśród większych aut premium BMW czy Mercedesa – stanie się dostępna dla ludu.

Taigo powstał na platformie MQB-A0, z której już od dawna korzysta Polo czy T-Cross. Przy czym firma oficjalnie przyznaje, że nowicjusz bazuje na modelu Nivus oferowanym w Brazylii od 2020 roku. Jednak na potrzeby rynków europejskich przeszedł szereg modyfikacji uszlachetniających i będzie produkowany na jednej linii z Polo w Pampelunie w Hiszpanii. A oto czego mogą spodziewać się kierowcy…

Volkswagen Taigo debiutuje w Polsce

Volkswagen Taigo jest dłuższy i bardziej smukły niż pudełkowaty T-Cross, ale też wyższy i bardziej przestronny od Polo. Tak ukształtowany SUV coupe mierzy 4266 mm długości, 1494 mm wysokości i 1757 mm szerokości. Proporcje ze skróconymi zwisami karoserii to także zasługa pokaźnego rozstawu osi (2566 mm; tu w porównaniu do rodzeństwa dodano odpowiednio dwa i trzy milimetry). Na drodze ten parametr powinien przełożyć się na stabilne prowadzenie, z kolei w kabinie czterem osobom ciężko będzie narzekać na ciasnotę. Zdaniem VW mają tego dowodzić liczby: na miejscu kierowcy odległość od siedziska do podsufitki wynosi 1019 mm; z tyłu zmierzono 964 mm przestrzeni i to mimo wcześnie opadającej linii dachu.


Volkswagen Taigo

/

Volkswagen

/

ULI_SONNTAG


czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOszuści przejęli laptop i okradli lubinianina z kasy
Następny artykułPuchar CEV: Neftochimik Burgas – PGE Skra Bełchatów. Relacja i wynik na żywo