A A+ A++

Nie było rekordu, ale Volkswagen Poznań umocnił się w ub. roku na pozycji lidera produkcji samochodów w Polsce. Linie produkcyjne zakładów w Poznaniu i we Wrześni opuściło 207,6 tys. pojazdów. To o 22 proc. mniej niż w roku 2019, ale trudno się dziwić – popyt mocno ograniczała pandemia.

Wiosenny lockdown w Europie sprawił, że Volkswagen Poznań wstrzymał produkcję od 20 marca do 27 kwietnia 2020 r. Na dodatek firma przygotowywała się do uruchomienia budowy Caddy 5. Mimo to – jak podsumowuje Samar – poznańska spółka zgarnęła przeszło 48-procentowy udział w ubiegłorocznej łącznej produkcji aut w polskich fabrykach. – Rok 2020 na całym świecie stał pod znakiem pandemii. Zakłady Volkswagena Poznań również odczuły jej skutki, jednak dla nas miniony rok stał przede wszystkim pod znakiem wdrożenia do produkcji najnowszego modelu – Caddy 5 – powiedział Dietmar Mnich, prezes zarządu Volkswagen Poznań oraz dyrektor zakładu w Poznaniu. Nowy Caddy zaczął opuszczać linie produkcyjne w październiku. W tym roku mają być osiągnięte pełne zdolności produkcyjne. Pojawią się również kolejne wersje modelowe, w tym Caddy Maxi.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen uśmierci Passata

Volkswagen Caddy.

Według spółki, od stycznia do grudnia 2020 fabrykę w Poznaniu opuściło 19.949 Transporterów 6.1, 94.235 sztuk Caddy 4, oraz 16.968 sztuk nowego modelu Caddy 5. Z zakładu we Wrześni wyjechało natomiast 58.114 Crafterów, w tym 586 egzemplarzy w pełni elektrycznego e-Craftera oraz 18.344 sztuki modelu MAN TGE, w tym 705 egzemplarzy elektrycznego MAN eTGE. Od 1993 r. Volkswagen Poznań zainwestował w produkcję samochodów w Wielkopolsce przeszło 10 mld zł. Z tego 4 mld zainwestowano we Wrześni. W 2020 r. łączny poziom nakładów miałby sięgnąć 12 mld zł. Jak dotąd, rekordowy był dla spółki 2019 r.: produkcja sięgnęła 266,8 tys. aut.

Fabryka Volkswagena we Wrześni.

CZYTAJ TAKŻE: Po testach dziennikarskich aut Volkswagena przybędzie drzew

W tym roku zakłady Volkswagena Poznań mają rozpocząć produkcję kolejnego modelu, tym razem dzięki współpracy z Fordem. Będzie to bazujący na nowym Caddy miejski samochód dostawczy City Van dla Forda. Kooperacja koncernów została ogłoszona jeszcze w 2019 roku. Zakłada współpracę w segmentach pojazdów elektrycznych i lekkich samochodów dostawczych oraz współdziałanie w ramach rozwoju systemów autonomicznych. Natomiast odlewnia rozpocznie w roku 2021 przygotowania do produkcji kolejnych komponentów dla samochodów elektrycznych Grupy Volkswagen.

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektronicz … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOszustka internetowa zatrzymana
Następny artykułMiasto Zamość dofinansuje wymianę starych, nieefektywnych urządzeń grzewczych