A A+ A++

Dopasowuje się do swojego kierowcy jak rękawiczka, a kierowców może mieć kilku. Wystarczy, że każdy z nich założy swój profil użytkownika. To inteligentny samochód. W dodatku szanujący środowiskowo i oszczędzający paliwo, dzięki hybrydowemu napędowi eTSI. Rozbudowana elektronika sprawia, że jeździ się nim łatwo i bezpiecznie.

Partnerem treści jest marka Volkswagen

Od zarania dziejów ludzkości, staraliśmy się ułatwiać sobie życie. Właśnie dlatego zaczęliśmy używać narzędzi. Współczesny człowiek ma ich pod ręką całe mnóstwo, ale najwięcej z nich mieści mu się w niewielkim smartfonie. I właśnie z pomocą tego urządzenia warto rozpocząć swoją przygodę z najnowszym Golfem 8. już generacji. Zastąpi nam ono kluczyk do auta. Wystarczy skorzystać z aplikacji We Connect Plus.

Volkswagen Golf 8. Znośna lekkość bytu

Z jej pomocą, przez samochodowe multimedia i bezpieczny proces autoryzacji, przysposobimy do tej roli kompatybilny smartfon Samsunga. Teraz wystarczy już tylko przysunąć smartfona do klamki, a następnie położyć go w odpowiednim miejscu na środkowej konsoli. Gotowe. Mobilny kluczyk do naszego auta możemy udostępnić także rodzinie i przyjaciołom.

Cyfrowe centrum dowodzenia

Skoro jesteśmy już w środku, a nasze auto jest wyposażone w system nawigacji satelitarnej, warto skorzystać z możliwości Wireless App-Connect. Dzięki niej kierowca i pasażer mogą korzystać z wybranych aplikacji smartfona bezpośrednio na ekranie systemu multimedialnego w samochodzie. Łączność zostaje nawiązana automatycznie, gdy tylko kierowca wsiądzie ze smartfonem do samochodu. Stała łączność z Internetem w aucie jest już standardem. W nowym Golfie możemy korzystać z We Connect Plus, czyli ekosystemu Volkswagena, w ramach którego jest dostępny coraz to większy wybór internetowych usług i funkcji.

Volkswagen Golf 8. Znośna lekkość bytu

Volkswagen Golf 8. Znośna lekkość bytu

W standardzie każdy nowy Golf, zamówiony od sierpnia tego roku, ma bezpłatny system We Connect Plus na rok. Aż przez trzy lata można korzystać z darmowej wersji tego systemu jeżeli nasz samochód wyposażymy również w nawigację Discover Pro. Kierowca rejestruje się raz, korzystając z portalu albo aplikacji We Connect Plus i otrzymuje własną cyfrową tożsamość – Volkswagen ID. Z jego pomocą kierowca loguje się w nowym Golfie, a potem do woli korzysta z usług We Connect Plus. To zaś oznacza używanie mobilnego kluczyka, którym zdalnie można nawet uruchomić silnik, domknąć szyby, zaryglować drzwi, otrzymać raport o stanie samochodu lub informację o tym, gdzie go zaparkowaliśmy. Aplikacja przypomni nam również o terminie przeglądu.

Dzięki We Connect Plus możemy również kontrolować poczynania innego kierowcy naszego Golfa. Dowiedzieć się, gdzie znajduje się w danym momencie samochód i z jaką jedzie prędkością. Docenią to np. rodzice dzieci, które mają już prawo jazdy. Przez sieć możemy sterować wszystkim, np. postojowym ogrzewaniem lub zlecić komputerowi przewietrzenie wnętrza. Możemy też wysłać do nawigacji zaplanowaną trasę przejazdu i znaleźć wolne miejsce parkingowe. Do tego mamy jeszcze streaming multimediów i pokładowy hotspot.

Volkswagen Golf 8. Znośna lekkość bytu

Volkswagen Golf 8. Znośna lekkość bytu

Morze możliwości

Ciekawym rozwiązaniem, jest także tzw. In Car Shop. Za pośrednictwem systemu multimedialnego można zamówić pakiety danych do korzystania z usług streamingowych i hotspotu WLAN oraz przedłużać abonament.

Ponadto, koszt transmisji danych niezbędnych do korzystania z internetowych usług i funkcji ponosi Volkswagen (wyjątkiem jest streaming mediów, radio internetowe oraz hotspot WLAN). Ułatwianiu życia służą też prostsze, ale bardzo przydatne funkcje, jak dostępna w każdym Golfie 8. generacji personalizacja, czyli kodowanie osobistych ustawień różnych urządzeń, które można zapisać bezpośrednio w chmurze i skorzystać z nich w wypadku zmiany samochodu lub kiedy w aucie zmieni się kierowca. Zależnie od wersji wyposażenia, można zapisywać ustawienia Digital Cockpit, foteli, lusterek zewnętrznych i klimatyzacji, a nawet oświetlenia wnętrza i świateł.

Volkswagen Golf 8. Znośna lekkość bytu

Volkswagen Golf 8. Znośna lekkość bytu

Prosta obsługa

Intuicyjność jest kluczem, zastępującym instrukcje obsługi 8. generacji Volkswagena Golfa. Cyfrowo obsługuje się nie tylko multimedia, lecz także światła i ogrzewanie szyb, cyfrowe są również zegary. Do sterowania służą standardowy, 8-calowy dotykowy ekran lub dotykowe przyciski. W ten sposób możemy zarządzać klimatyzacją, systemem multimedialnym czy panoramicznym dachem. Do obsługi wszystkich wykorzystano dotykowe pola, po których kierowca przesuwa palcem, wybierając żądaną funkcję.

Wszystko działa tak, jak w smartfonie. Do otwierania i zamykania panoramicznego dachu służy dotykowe pole w podsufitce, po którym wystarczy jedynie przeciągnąć palcem. Nawet dźwignię zmiany biegów w wersji ze skrzynią DSG zastąpiono joystickiem.

Dostępne jest również sterowanie głosowe, skonstruowane tak sprytnie i prosto, że można swobodnie rozmawiać ze swoim Volkswagenem.

Volkswagen Golf 8. Znośna lekkość bytu

Volkswagen Golf 8. Znośna lekkość bytu

Miękka hybryda dla ciebie i środowiska

Pod maską nowego Volkswagena Golfa może się znaleźć bardzo oszczędny i przyjazny środowisku, a jednocześnie dynamiczny, hybrydowy napęd eTSI z benzynowym silnikiem 1.5, wspomaganym 48-woltową jednostką elektryczną. Tzw. miękka hybryda w Golfie dysponuje mocą 150 KM (250 Nm). Silnik elektryczny działa tu jak turbodoładowanie, dostarczając dodatkowych 50 Nm w sytuacjach, gdy silnik spalinowy pracuje pod najwyższym obciążeniem, np. podczas ruszania i gwałtownego przyspieszania. Efektem połączenia tej jednostki z 7-biegową skrzynią DSG jest bardzo płynna i dynamiczna jazda.

Ponadto, napęd eTSI pozwala nawet na kilkuminutową jazdę w trybie żeglowania – z wyłączoną jednostką spalinową. Dzieje się tak również wtedy, gdy dojeżdżamy do świateł. Dzięki temu spalanie jest niższe o 10 proc., niż w tradycyjnej jednostce 1.5 TSI. Z drugiej strony mamy do czynienia ze świetną dynamiką, przyspieszeniem do setki w 8,5 s oraz prędkością maksymalną 224 km/h.

Volkswagen Golf 8. Znośna lekkość bytu

Volkswagen Golf 8. Znośna lekkość bytu

 

Bezpieczeństwo i udogodnienia z najwyższej półki

Łatwiejsze życie z elektronicznymi pomocnikami oznacza możliwość większego skupienia na drodze, a w efekcie bezpieczniejszą jazdę. Tym bardziej, że na pokładzie Golfa 8. generacji znalazł się system Front Assist, korzystający z czujnika radarowego oraz kamery, automatycznie hamujący przed przeszkodami, rozpoznający rowerzystów i pieszych. W razie konieczności wykonania manewru ich omijania z pomocą przyjdzie system asystujący podczas skrętu. Znacznie bezpieczniej pokonamy skrzyżowania, bo jeśli podczas skrętu w lewo jezdnią, którą mamy przeciąć, nadjeżdża inny samochód – Golf automatycznie hamuje, aż do zatrzymania.

Między innymi z tych powodów najnowszy kompaktowy Volkswagen 8. już generacji to wybór w sam raz dla rodzin 2+2, żyjących w miastach. Docenią one siłę elektronicznych udogodnień, na różne sposoby wspomagających prowadzenie oraz codzienne użytkowanie auta i czyniących przyjemniejszym każdy dzień.

Volkswagen Golf 8. Znośna lekkość bytu

Volkswagen Golf 8. Znośna lekkość bytu

Ponieważ niemal wszystko z wyjątkiem prowadzenia samochodu przez człowieka dzieje się za pośrednictwem globalnej sieci – oczywistością staje się, że można go również kupić przez internet, za pośrednictwem Volkswagen e-Home.

Aby to zrobić, wystarczy wejść na stronę https://od-reki.volkswagen.pl/. W godzinach od 10.00 do 20.00 na klientów czekają tam eksperci z salonu Volkswagen e-Home, którzy doradzą w zakupie, przygotują szczegółową ofertę oraz pomogą załatwić wszelkie formalności. Wystarczy wybrać jeden z samochodów, zamówić go i udać się do dealera, a wszystko to w jednym tylko celu: byśmy poczuli znośną lekkość bytu.

Partnerem treści jest marka Volkswagen

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW Szpitalu Wojewódzkim technologia 3D służy kardiologom
Następny artykułNokia wychodzi z ofertą budowy prywatnych sieci 5G SA