Mówią, że oferowany towar jest wyjątkowy i niepowtarzalny. W rzeczywistości jego jakość jest porównywalna ze sprzętem powszechnie dostępnym na półkach sklepowych. Specjaliści przestrzegają przed zakupami dokonywanymi podczas pokazów, organizowanych w hotelach i innych wynajętych salach.
Sprzedawcy korzystają z różnego typu manipulacji, aby zarobić i tym samym narazić nas na spore wydatki. Wojciech Wojtaszek, Powiatowy Rzecznik Konsumentów informuje, że niedawno przekonał się o tym jeden z mieszkańców powiatu kieleckiego, który poprosił o pomoc w odzyskaniu pieniędzy.
Mężczyzna wziął udział w pokazie organizowanym przed jedną z firm z województwa wielkopolskiego. Tam kupił sprzęt, w tym odkurzacz i masażery, za prawie 15 tys. zł.
– Po powrocie do domu i przeanalizowaniu zakupu doszedł do wniosku, że zawarł niekorzystną umowę. W związku z tym, złożył do przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy i odesłał zakupiony towar – mówi.
Mimo upływu 14 dni, mieszkaniec powiatu kieleckiego nie otrzymał zwrotu pieniędzy. Ostatecznie sprawą zajął się Powiatowy Rzecznik Konsumentów, który podjął interwencję i skontaktował się z przedsiębiorcą. Ten zwrócił pieniądze.
Wojciech Wojtaszek mówi, że ta historia pokazuje, iż nie warto się spieszyć z decyzją o zakupie. Nie należy też wierzyć zapewnieniom, że trafiliśmy na wyjątkową okazję.
Jeżeli jednak ulegniemy pokusie, a potem stwierdzimy, że chcemy oddać towar, należy pamiętać, że mamy na to 14 dni.
– Z reguły na umowie zawieranej podczas zakupu podane są dane przedsiębiorcy, na które należy wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Tam także powinien być adres wysyłki towaru – dodaje rzecznik.
W przypadku, gdy przedsiębiorca nie będzie chciał zwrócić pieniędzy, należy zgłosić sprawę rzecznikowi konsumentów. Jeżeli i ta interwencja nie pomoże, sprawa kierowana jest do sądu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS