Po raz pierwszy w historii polskiej statystyki publicznej samospis internetowy jest obowiązkowy. Respondenci na własnych komputerach lub urządzeniach mobilnych, uzupełniają wymagane dane w interaktywnej aplikacji. Każda osoba dokonująca samospisu jest uwierzytelniana w systemie teleinformatycznym. Aby uzyskać dostęp do ankiety osoba spisująca się używa unikalnego hasła. Aplikacja na bieżąco sygnalizuje, czy respondent właściwie wypełnia rubryki.
Formularz spisowy dostępny jest na stronie spis.gov.pl.
– Zachęcamy do samopisu, bo jest to prosta i wygodna forma – mówią urzędnicy. – Szczególnie, że jedna osoba może spisać wszystkich członków rodziny mieszkających pod jednym dachem. To duże ułatwienie zwłaszcza dla osób starszych.
Jeśli ktoś nie ma możliwości spisania się przez internet może tego dokonać telefonicznie. Wystarczy zadzwonić na infolinię – 22 279 99 99. Infolinia działa codziennie w godz. 8:00–20:00.
Jeśli ktoś nie będzie mógł np. z powodu stanu zdrowia lub nie będzie umiał skorzystać z komputera lub rozmowy telefonicznej pomogą mu rachmistrzowie spisowi. Jednak dopiero po 4 maja i – póki co – wyłącznie w formie wywiadu telefonicznego. Ze względu na panującą pandemię nie będzie – aż do odwołania – wizyt rachmistrzów w domach.
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań potrwa do 30 września.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS