A A+ A++

Znamy laureatów tegorocznej edycji projektu „Uczeń i Uczennica przyszłości”. Rozstrzygniecie konkursu „Lublin – moje miasto przyszłości” nastąpiło podczas dzisiejszej Gali w Szkole Podstawowej nr 58 przy ul. Berylowej.

– Gratuluję wszystkim uczestniczkom i uczestnikom pomysłowości oraz umiejętności zastosowania nowoczesnych technologii, a laureatkom i laureatom konkursu życzę dalszych sukcesów. Cieszę się, że jako Miasto i Europejska Stolica Młodzieży podejmujemy działania wspierające rozwój kwalifikacji technicznych uczniów i uczennic lubelskich szkół podstawowych oraz ich nauczycieli przy wykorzystaniu sprzętu zakupionego przez placówki w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Łączenie kreatywnego myślenia i wykorzystywania technologicznych rozwiązań, a przy tym trening interpersonalny podczas pracy w grupie to umiejętności, które przydadzą się nie tylko w szkole, ale także w przyszłym życiu zawodowym – mówi Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, Zastępczyni Prezydenta Miasta Lublin ds. Kultury, Sportu i Partycypacji.

W tegorocznej, drugiej edycji projektu udział wzięło osiem lubelskich szkół podstawowych, w tym 56 uczniów i uczennic. Finalistami zostali: zespół z SP nr 4 (I miejsce), zespół z SP nr 58 (II miejsce) oraz zespół z SP nr 38 (III miejsce). Nagrodą główną w konkursie jest voucher pieniężny (I miejsce – 25 tys. zł, II miejsce – 15 tys. zł, III miejsce – 10 tys. zł) na doposażenie lub stworzenie majsterkowni/fablabu w trzech zwycięskich szkołach oraz kursy języka angielskiego dla zwycięzców konkursu, ufundowane przez firmę Tutlo. Ponadto finaliści wezmą udział w warsztacie z budowania i programowania robotów pod okiem drużyny robotycznej Spice Gears Academy (I miejsce) oraz warsztacie z tworzenie robotów lego i udział w tzw. „zawodach sumo” pod okiem szkoleniowców Spice Gears Academy (II i III miejsce).

„Uczeń i Uczennica Przyszłości” to projekt, który stawia na rozwój kompetencji i umiejętności technicznych uczennic i uczniów lubelskich szkół podstawowych. Jego głównym celem jest wsparcie rozwoju kwalifikacji, przy wykorzystaniu sprzętu zakupionego i posiadanego przez szkoły dzięki programowi „Laboratoria Przyszłości” oraz wykorzystanie i promowanie idei FabLabu jako kreatywnej metody nauki korzystania z nowych technologii. Od września, przez kolejne miesiące uczennice oraz uczniowie wzięli udział w grupowych i indywidualnych warsztatach z autoprezentacji i wystąpień publicznych, wizytach studyjnych w lubelskich firmach wykorzystujących zaawansowane technologie oraz w studio multimedialnym Politechniki Lubelskiej, warsztatach z programowania i tworzenia wydruków 3D, a także warsztatach tworzenia lampek led przy wykorzystaniu technologii lutowania.

Jedną z głównych aktywności projektu była realizacja konkursu pn. „Lublin – moje miasto przyszłości”, w którym uczennice i uczniowie przy wykorzystaniu techniki druku 3D, programowania mikrokontrolerów z rodziny Arduino i RaspberryPi, sprzętu i technik audiowizualnych czy techniki lutowania miękkiego stworzyli wizje Lublina jako miasta przyszłości.

Organizatorem projektu jest Miasto Lublin we współpracy z partnerami merytorycznymi oraz biznesowymi: Fundacja VCC, Intrograf-Lublin S.A., SIPMA S.A., Orizon Group Sp. z o.o., Tutlo Sp. z o.o., Spice Gears Academy, Fundacja „Instytut Aktywizacji i Rozwoju Społecznego”, Politechnika Lubelska oraz Katolicki Uniwersytet Jana Pawła II w Lublinie. Tegoroczna edycja projektu odbyła się w ramach obchodów Europejskiej Stolicy Młodzieży Lublin 2023.
 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUM Lublin: Konferencja „Dzieci i młodzież z niepełnosprawnościami – teraźniejszość i wyzwania”
Następny artykułUM Lublin: Podsumowujemy Szkolne Budżety Obywatelskie