A A+ A++
Na sesji w dniu 26 lutego 2020 roku Rada Miejska Łomży, 22 głosami za i 1 głosem wstrzymującym, przyjęła stanowisko w sprawie Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Centralnego Portu Komunikacyjnego. treść stanowiska prezentujemy poniżej.

Stanowisko
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 26 lutego 2020 roku

w sprawie Strategicznego Studium Lokalizacyjnego
Centralnego Portu Komunikacyjnego

Rada Miejska Łomży z satysfakcją przyjmuje i popiera budowę linii kolejowej szybkiego ruchu w ramach CPK na trasie Warszawa – Ostrołęka – Łomża – Giżycko.

W ocenie Rady Miejskiej Łomży najwłaściwszym przebiegiem linii kolejowej CPK byłoby jej umiejscowienie na zachodniej granicy administracyjnej miasta (od strony Ostrołęki), pomiędzy ulicami Wojska Polskiego i Nowogrodzką. W przypadku uzasadnionych przeciwskazań do jej realizacji w powyższej lokalizacji, ewentualnym wariantem może być przebieg trasy kolejowej przy obwodnicy Łomży w ramach drogi ekspresowej Via Baltica. Proponowany obecnie wariant przez centrum miasta wydaje się być nieuzasadniony ze względów bezpieczeństwa oraz z punktu widzenia ekonomicznego, społecznego i środowiskowego.

Jednocześnie Rada Miejska Łomży podkreśla, że realizacji linii kolejowej szybkiego ruchu w ramach CPK na trasie Warszawa – Ostrołęka – Łomża – Giżycko z pewnością przyczyni się do rozwoju tej części Polski, w tym Miasta Łomża.

Przewodnicząca Rady Miejskiej Łomży
Alicja Konopka


Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja Pabianice: Pabianicka policja ma nowe radiowozy
Następny artykułUM Łomża: Kolejny czujnik zmierzy jakość powietrza w Łomży