Projekt Akcja Edukacja stworzyły w ramach Ogólnopolskiej Olimpiady Projektów Społecznych „Zwolnieni z Teorii”, Paulina Moskal, Ewa Morga i Aleksandra Galas, uczennice VI Liceum Ogólnokształcącego im. Janusza Korczaka w Sosnowcu, wspomagane przez Kingę Klisz, uczennicę I LO im. Kopernika w Katowicach i Julię Dąbrowską, uczennicę Zespołu Szkół Elektroniczno-Informatycznych im. Jana Szczepanika w Łodzi.
– Nasz projekt powstał w listopadzie zeszłego roku, kiedy rozpoczęła się nauka zdalna. Kiedy zobaczyłyśmy, jak trudno uczyć się przez internet, postanowiłyśmy coś zrobić – mówi Ewa.
Muzyka zamiast napojów energetycznych
Paulina, liderka projektu, dodaje, że jego celem jest pomóc uczniom zmierzyć się z podstawą programową i przyswoić jak największą ilość wiedzy.
– Chcemy pokazać rówieśnikom, że nauka to nie tylko przykry obowiązek, ale także możliwość samorozwoju, poznania samego siebie, odnalezienia i ugruntowania własnych poglądów oraz opracowania indywidualnych metod uczenia się i koncentracji. W naszych mediach społecznościowych publikujemy treści dotyczące edukacji oraz szybkiej i efektywnej nauki. W dobie nauczania zdalnego taki projekt był potrzebny – mówi.
Dziewczyny postanowiły dotrzeć do rówieśników za pośrednictwem Facebooka i Instagrama, gdzie publikują ciekawostki na temat pracy mózgu i zwiększania jego wydajności. Radzą, np. jakiej muzyki słuchać podczas nauki i w jaki sposób angażować podczas powtórek różne zmysły. Polecają również edukacyjnych youtuberów, których kanały warto oglądać.
Z drugiej strony przestrzegają przed stosowaniem popularnych praktyk, które tylko pozornie pomagają w nauce, jak monotonne powtarzanie tych samych partii materiału czy pobudzanie się napojami energetycznymi.
Aplikacje do lektur i prac domowych
Prawdziwą kopalnią wiedzy o tym, jak się uczyć, są jednak kanały Akcji Edukacji w serwisach YouTube i Spotify. W tym pierwszym uczennice publikują nagrywane przez siebie filmy poradnikowe, w drugim – swoje podcasty. Podczas nagrań licealistki dzielą się wiedzą na temat wartościowych aplikacji edukacyjnych, za pośrednictwem których można zdobyć darmowy dostęp do szkolnych lektur, tworzyć i wymieniać fiszki ze słówkami z języków obcych, katalogować prace domowe czy utrzymywać skupienie podczas nauki. Podpowiadają też, jakie techniki pamięciowe stosować i jak dobrze zarządzać czasem. Ponadto zachęcają, by robić nieco więcej niż wymaga szkoła – mieć hobby i startować w konkursach przedmiotowych.
Dziewczyny nawiązały współpracę z Zagłębiowską Mediateką i zdobyły dla swojego projektu patronat prezydenta Sosnowca.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS