Projekt społeczny “Diagnostyka Jajnika” www.diagnostykajajnika.pl realizowany jest przez Kwiat Kobiecości od 2015 roku i koncentruje się na temacie wczesnej diagnostyki raka jajnika. W Polsce problem zachorowalności i umieralności kobiet na ten rodzaj nowotworu wciąż jest poważny. Każdego roku aż 2800 kobiet umiera na raka jajnika z powodu zbyt późnego wykrycia nieprawidłowości. Dodatkowo pandemia COVID-19 negatywnie wpłynęła na regularność wizyt kontrolnych u ginekologa. Dlatego też w tym roku kampania skierowana jest do kobiet, które od dwóch lat nie były na badaniach.
Nie jest dobrze… Polki nie badają się regularnie z wielu powodów: ograniczonego dostępu do lekarza, wstydu, strachu przed diagnozą. Często też nie widzą potrzeby badań profilaktycznych, ponieważ nie odczuwają dolegliwości. Dodatkowo problem pogłębiła pandemia – kobiety badają się jeszcze rzadziej. W przypadku raka jajnika sprawa jest trudna, ponieważ nie daje on czytelnych objawów i, jak mówią dane, w Polsce na diagnozę czeka się średnio 4 lata. W tym czasie kobieta chodzi od lekarza do lekarza, ponieważ nie podejrzewa, że problemy z układem trawiennym mogą być objawem tzw. cichego zabójcy. Odwiedza lekarza rodzinnego, dietetyka, gastrologa… Zanim więc trafi do ginekologa na pogłębioną diagnostykę, rak zdąży w jej organizmie zmienić stadium zaawansowania. Dlatego też w tym roku wracamy po raz kolejny z mocnym przekazem, chcemy sprawić, by panie bacznie obserwowały swoje ciało, nie zaniedbywały wizyt u ginekologa i informowały go o wszelkich niepokojących dolegliwościach. Najlepszym sposobem na wczesne dostrzeżenie i wykrycie zmian jest kontrola jajników poprzez badanie USG transwaginalne. Chciałybyśmy, żeby ścieżka diagnostyki w Polsce była znacznie krótsza, a leczenie odbywało się w wysokospecjalistycznych ośrodkach, i o to apeluję do decydentów w obszarze zdrowia – mówi Ida Karpińska, prezes Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości.
Twórcy konceptu kreatywnego kampanii, – Advalue Engaged, specjaliści od tworzenia projektów zaangażowanych społecznie – zastosowali zaskakujący i niekonwencjonalny, jednocześnie wyrazisty sposób przekazu. Na potrzeby kampanii powstał emocjonalny spot z udziałem Anny Dereszowskiej, w którym poszukiwane są kobiety ostatni raz widziane na badaniach jajnika dwa lata temu. “Ty też jesteś POSZUKIWANA. Zgłoś się na badania. Możesz uratować swoje życie” – zwraca się do kobiet Ambasadorka akcji, która ma z tą chorobą osobiste doświadczenie – jej mama zmarła, gdy Anna miała 9 lat.
Projekt realizowany jest na ponad 20 tysiącach ekranów digital OOH, należących do Partnera strategicznego kampanii, firmy Screen Network, która dziennie dociera do 6,2 milionów Polaków. Dzięki tak wspaniałemu wsparciu przez cały miesiąc trwania kampanii jej przekaz dotrze do ok. 192 milionów ludzi w Polsce. Spoty wyświetlane będą na ekranach digital OOH usytuowanych w centrach miast przy najbardziej uczęszczanych drogach, dworcach kolejowych, lotniskach, a także w centrach handlowych.
Kampania “Diagnostyka Jajnika” rozpoczyna się 27 września i będzie realizowana przez 4 tygodnie, do końca października br.. W tym czasie, dzięki wsparciu Partnerów Medycznych, każda kobieta będzie mogła skorzystać bezpłatnie z badań diagnostycznych jajników, takich jak:
· USG transwaginalne
· test ROMA
· marker HE4
· marker CA125
· test BRCA1
Bezpłatne badania dla kobiet zadeklarowały: Centrum Medyczne CenterMed Katowice 2 Sp. Z o.o., Lecznice Citomed Sp. z o.o., Centrum Zdrowia Kobiety CORFAMED, Dolnośląskie Centrum Ginekologii i Zdrowia Rodziny, Poliklinika evi-MED nr 3, Gabinet Lekarski Ginekologia i Położnictwo lek. Maciej Lewandowski, Klinika Zdrowia Kobiety INVICTA, Mazowiecki Szpital Wojewódzki im. św. Jana Pawła II w Siedlcach Sp. z o. o., Siedleckie Centrum Onkologii, Centrum Medyczne Mediconcept, Poradnia Ginekologiczna Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego Nr 2 PUM w Szczecinie, ProClinic Centrum Położnictwa i Ginekologii, Radomskie Centrum Onkologii, Read-Gene, NZOZ Przychodnia Lekarska SANUS Sp. z o. o., Szpital Powiatowy w Chrzanowie, SPZOZ Szpital Uniwersytecki w Krakowie, Centrum Medyczne “Żelazna” i ALAB Laboratoria.
27 września br. (poniedziałek), o godz. 11.00, w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej. Udział w niej wezmą: prof. dr hab. n. med. Jan Lubiński – Założyciel i Kierownik Międzynarodowego Centrum Nowotworów Dziedzicznych w Szczecinie oraz prof. dr hab. n. med. Mariusz Bidziński – Konsultant Krajowy w dziedzinie ginekologii onkologicznej. Głos zabiorą również: aktorka Anna Dereszowska, Ambasadorka kampanii oraz Ida Karpińska, Prezes i Założycielka Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości. Spotkanie poprowadzi dziennikarka radiowa i telewizyjna, Iwona Kutyna.
W trakcie konferencji przedstawione zostaną wyniki najnowszego badania zrealizowanego wśród kobiet na temat świadomości i profilaktyki chorób ginekologicznych, przeprowadzonego przez Instytut Badawczy IQS na zlecenie Organizacji Kwiat Kobiecości.
SPONSORZY, PARTNERZY, PATRONI MERYTORYCZNI I MEDIALNI
Przeprowadzenie akcji specjalnych, promocji kampanii oraz udostępnienie bezpłatnych badań dla kobiet w całej Polsce, nie byłoby możliwe, bez wsparcia finansowego firm odpowiedzialnych społecznie: Amica, Julimex i Volvo.
Za produkcję i postprodukcję spotów kampanii odpowiedzialny był Dom produkcyjny Timecode-Film Production, za reżyserię i zdjęcia – Antoni Ferency.
Działania PR kampanii realizuje Agencja Solski Communications.
Zdjęcia do plakatu kampanii wykonał Krystian Szczęsny. Sesja zdjęciowa odbyła się w zaprzyjaźnionym Studio Tęcza. Za stylizacje Ambasadorki kampanii odpowiedzialna była Katarzyna Wysocka, właścicielka marki Lulu de Paluza. O makijaż zadbała firma Golden Rose, a stylizacji fryzur dokonał Mariusz Szymojko, właściciel marki O!Fryzjerzy. Za backstage z sesji zdjęciowej odpowiedzialna była Katarzyna Strzelecka, a making off wyprodukowała Fotografika – www.fotografika.edu.pl.
Patronat merytoryczny nad kampanią objęli: Instytut badawczy IQS, Polskie Towarzystwo Ultrasonograficzne, Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników oraz Polska Unia Onkologii.
Patronat medialny nad kampanią objęli: Wirtualna Polska, Radio Kolor, Świat Zdrowia, Radio Szczecin, Radio Rzeszów, Radio Warszawa, Głos Mordoru, Home&Market, kobietyimoc.pl, Dobra Mama, Zdrowie z Wyboru, Gentleman.
Spot telewizyjny zostanie wyemitowany przed wybranymi seansami Kina Kobiet w sieci Kin Helios w całej Polsce, na nośnikach LCD przy kasach sklepów: Intermarche, Piotr i Paweł, EuroSpar (dzięki współpracy z LokalMedia), na ekranach MyLED w Warsz (dzięki współpracy z JetLine), na ekranach w wagonach warszawskiego metra (dzięki współpracy ze Ströer). Spot radiowy kampanii został wyprodukowany w Studio 103, mieszczącym się w siedzibie Radio Kolor.
Kampania monitorowana jest w mediach przez Newspoint, który jest Partnerem akcji.
Upominki kosmetyczne dla kobiet, które zgłoszą się na bezpłatne badania w ramach kampanii, ufundowały firmy: Sylveco, Julimex, Golden Rose, z.one concept Polska, Delia.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS