Najnowsze dane Nielsen Media dot. popularności poszczególnych stacji telewizyjnych okazały się sporym zaskoczeniem. Po raz pierwszy TV Republika była chętniej oglądana niż TVN24.

TV Republika niemal szturmem podbija rynek telewizyjny w Polsce. Stacja jest coraz częściej oglądana, co potwierdzają najnowsze dane Nielsen Media.
Liderami oglądalności w grupie 4+ w styczniu 2025 został: kanał TVP 1, który uzyskał 6,75 proc. udziału w rynku (wzrost z 6,61 proc. w styczniu 2024 roku) oraz Polsat – 6,75 proc. (wzrost z 6,25 proc.). Na trzecim miejscu uplasował się TVN – 6,37 proc. (wzrost z 6,29 proc.), a za nim kanał TVP 2, który miał 6,14 proc. udziałów w rynku (spadek z 6,73 proc.) – wynika z danych Nielsen Media uwzględniających widownię poza domem (OOH).
Ale to 5. miejsce okazało się sporym zaskoczeniem – na tej lokacie uplasowała się TV Republika, której udało się osiągnąć 5,43 proc. udziału (wzrost z 3,49 proc.). Co ważne, po raz pierwszy stacji, której redaktorem naczelnym jest Tomasz Sakiewicz, udało się przegonić TVN 24, który w styczniu 2025 zgarnął 5,19 proc. udziału w rynku (spadek z 7,66 proc.).
PiS hojny dla Tomasza Sakiewicza. TV Republika i inni mieli przytulić 150 mln zł od spółek SP
Spółki Skarbu Państwa miały przelewać gigantyczne pieniądze na konta podmiotów z medialnego imperium Tomasza Sakiewicza. W sumie w latach 2017 – 2023 przekazano minimum 150 mln zł, z czego około 35 mln zł trafiło do TV Republiki – podaje w swoim reportażu TVN24.
TV Republika zaskakuje wynikami
– Nie podejrzewam, by w branży reklamowej ktokolwiek zakładał rok temu scenariusz, w którym może ona być piątym największym kanałem w Polsce, a w grupach 50+ czy 60+ okupować podium jako druga stacja za TVP 1 – komentuje dla portalu Press.pl Joanna Nowakowska, prowadząca serwis ScreenLovers.
Nowakowska dodaje, że Republika oglądała się lepiej niż TVN 24 także w młodszych segmentach, jak 16-24-latkowie (choć, jak podkreśla, w tej grupie kanały informacyjne mają znacznie niższe udziały). – I to jest rzecz intrygująca, zapewne zarówno dla szefów programowych, jak i badaczy społecznych. Szczególnie że w przypadku TVP Info w czasach, gdy święciło triumfy oglądalnościowe (przed zmianą władzy w TVP – przyp. red.) nie było widać podobnej prawidłowości, czyli przewagi nad TVN 24 w młodej widowni – analizuje Nowakowska.
Oprac. JM

Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS