A A+ A++

Najnowsze dane Nielsen Media dot. popularności poszczególnych stacji telewizyjnych okazały się sporym zaskoczeniem. Po raz pierwszy TV Republika była chętniej oglądana niż TVN24.

TV Republika pobiła TVN24? Oto najpopularniejsze stacje telewizyjne
fot. Zbyszek Kaczmarek / / FORUM

TV Republika niemal szturmem podbija rynek telewizyjny w Polsce. Stacja jest coraz częściej oglądana, co potwierdzają najnowsze dane Nielsen Media.

Liderami oglądalności w grupie 4+ w styczniu 2025 został: kanał TVP 1, który uzyskał 6,75 proc. udziału w rynku (wzrost z 6,61 proc. w styczniu 2024 roku) oraz Polsat – 6,75 proc. (wzrost z 6,25 proc.). Na trzecim miejscu uplasował się TVN – 6,37 proc. (wzrost z 6,29 proc.), a za nim kanał TVP 2, który miał 6,14 proc. udziałów w rynku (spadek z 6,73 proc.) – wynika z danych Nielsen Media uwzględniających widownię poza domem (OOH).

Ale to 5. miejsce okazało się sporym zaskoczeniem – na tej lokacie uplasowała się TV Republika, której udało się osiągnąć 5,43 proc. udziału (wzrost z 3,49 proc.). Co ważne, po raz pierwszy stacji, której redaktorem naczelnym jest Tomasz Sakiewicz, udało się przegonić TVN 24, który w styczniu 2025 zgarnął 5,19 proc. udziału w rynku (spadek z 7,66 proc.).

PiS hojny dla Tomasza Sakiewicza. TV Republika i inni mieli przytulić 150 mln zł od spółek SP

Spółki Skarbu Państwa miały przelewać gigantyczne pieniądze na konta podmiotów z medialnego imperium Tomasza Sakiewicza. W sumie w latach 2017 – 2023 przekazano minimum 150 mln zł, z czego około 35 mln zł trafiło do TV Republiki – podaje w swoim reportażu TVN24. 

TV Republika zaskakuje wynikami

– Nie podejrzewam, by w branży reklamowej ktokolwiek zakładał rok temu scenariusz, w którym może ona być piątym największym kanałem w Polsce, a w grupach 50+ czy 60+ okupować podium jako druga stacja za TVP 1 – komentuje dla portalu Press.pl Joanna Nowakowska, prowadząca serwis ScreenLovers.

Nowakowska dodaje, że Republika oglądała się lepiej niż TVN 24 także w młodszych segmentach, jak 16-24-latkowie (choć, jak podkreśla, w tej grupie kanały informacyjne mają znacznie niższe udziały). – I to jest rzecz intrygująca, zapewne zarówno dla szefów programowych, jak i badaczy społecznych. Szczególnie że w przypadku TVP Info w czasach, gdy święciło triumfy oglądalnościowe (przed zmianą władzy w TVP – przyp. red.) nie było widać podobnej prawidłowości, czyli przewagi nad TVN 24 w młodej widowni – analizuje Nowakowska.

Oprac. JM

Źródło:
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułОтримаєте багатий врожай: яке насіння овочів посіяти в лютому, щоб отримати міцну розсаду навесні
Następny artykułAktualizacja: Możesz dostać pieniądze na założenie firmy lub wyposażenie stanowiska pracy