Tegoroczne Długodystansowe Mistrzostwa Świata ruszają już w przyszłym tygodniu. Sezon rozpocznie się od zawodów na torze Losail International Circuit, który po raz pierwszy jest gospodarzem rundy WEC. Po prologu, który odbędzie się na tej arenie w dniach 26-27 lutego, 2 marca uczestnicy serii powalczą w wyścigu Qatar 1812 km.
Podobnie jak w poprzednim sezonie, załogi hipersamochodów Ferrari 499P to Antonio Fuoco, Miguel Molina i Nicklas Nielsen w pojeździe z numerem 50, podczas gdy zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu Le Mans, Alessandro Pier Guidi, James Calado i Antonio Giovinazzi, ponownie zasiądą w aucie oznaczonym numerem 51.
Tegoroczną stawkę w najwyższej kategorii Hypercar wzbogaci trzecie 499P wystawione pod szyldem ORLEN AF Corse. W tej maszynie producenta z Maranello zmieniać się będą Robert Kubica, Robert Szwarcman oraz Yifei Ye.
Pomimo niewykorzystania tokenów rozwojowych od 2023 roku, Ferrari ma ambitne cele na nadchodzący sezon. Zimowe testy i prace w symulatorze poświęcili na pogłębienie zrozumienia i poprawę wydajności zeszłorocznego pakietu technicznego, dostrzegając jego jeszcze większy potencjał.
Czytaj również:
Antonello Coletta, szef działu wyścigów długodystansowych w Ferrari, wskazał że posiadanie od tego roku w stawce trzeciego prototypu jest niezwykle ważne. Pozwoli to włoskiej stajni m.in. zebrać więcej danych, które posłużą do dalszego rozwoju 499P. W kontekście sportowym pokładają do tego duże nadzieje w załodze żółtego hipersamochodu.
– W sezonie 2024 naszym celem jest powtórzenie pozytywnych wyników z ubiegłego roku, nie tylko poprzez ponowny triumf w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, ale także poprzez dążenie do kolejnych zwycięstw w ciągu całej kampanii – powiedział Coletta. – Nie będzie to łatwe, ale dołożymy wszelkich starań, aby to osiągnąć.
– Pod tym względem trzecie 499P na starcie znacznie zwiększy naszą zdolność do szybszego zbierania i analizowania informacji – podkreślił. – Oczekujemy od tego samochodu wielkich rzeczy, zarówno pod względem wyników, jak i wkładu w rozwój.
Oficjalne testy przedsezonowe WEC miały się odbyć pierwotnie w dniach 24-25 lutego. Zostały jednak przesunięte na początek przyszłego tygodnia. Stoją za tym opóźnienia logistyczne związane z frachtem morskim. Nie wszystkie zespoły otrzymały na czas swój sprzęt.
Galeria zdjęć: Przygotowania do Prologu WEC 2024
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybryda: Mike Conway, Kamui Kobayashi, Nyck de Vries
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Etykieta logowania społecznościowego
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.ZgodaPolityka prywatności
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS