Z końcem marca br. odbyły się spotkania informacyjne w trybie on-line dotyczące prac nad przebiegiem korytarzy obwodnicy Zambrowa w ciągu dróg krajowych nr 63 i 66.
Pracownicy firmy Schussler Plan Inżynierzy i oddziału białostockiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wzięli udział w trzech spotkaniach on-line z przedstawicielami Miasta Zambrów, Gminy Zambrów i Starostwa Powiatowego w Zambrowie.
Na spotkaniach przedstawiono założenia prac nad Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym i studium korytarzowym tak, aby wybrać optymalny wariant przebiegu południowo-wschodniej obwodnicy Zambrowa. Wstępnie zaproponowano jako priorytetowy dobór korytarza łączącego węzeł Zambrow Zachód z DK 63 i dalej 66. Uznano, że korytarze łączące DK 63 i 66 z węzłem Zambrow Wschód w Wiśniewie za rozwiązanie gorsze, ze względu na większe ciążenie ruchu w kierunku Warszawy. Zrezygnowano też z korytarzy włączających obwodnice do miejskiej ulicy Białostockiej między ulicą Wiśniową a węzłem „Zambrów Wschód”. Trwają poszukiwania wariantu optymalnego.
Zgodnie z dokumentacją obowiązującą wykonawcę miał on przygotować minimum 8 wariantów obwodnicy Zambrowa, w tym:
- min. 3 warianty rozpoczynające się od węzła „Zambrów Wschód” i kończące się skrzyżowaniem z drogą krajową nr 63,
- min. 3 warianty rozpoczynające się od węzła „Zambrów Zachód” i kończące się skrzyżowaniem z drogą krajową nr 66,
- dodatkowo należy przeanalizować min. 2 warianty będące częściowym powtórzeniem wariantów z węzła „Zambrów Zachód” (ciąg drogi DK63 włączający się do drogi DK63) i z węzła „Zambrów Wschód” (ciąg drogi DK66 włączający się do drogi DK66) z brakiem ciągłości pomiędzy istniejącą DK63 a istniejącą DK66.
Należy podkreślić, że jest to wstępny etap prac projektowych. Wg informacji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku do końca maja należy należy spodziewać się przedstawienia pierwszych – bardzo wstępnych – przebiegów projektowanej obwodnicy. Spotkania informacyjne będą odbywać się na dużo bardziej zaawansowanym etapie, Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego, czyli prawdopodobnie w I kw. 2022 r.
Co ciekawe część wariantów przedstawionych przez projektanta jest tożsamych z zaproponowanymi w 2020 roku przez naszą redakcję. Propozycje ukazały się w artykule: Południowo-wschodnia obwodnica Zambrowa. Sprawdzamy którędy może prowadzić.
Poniżej prezentujemy wstępne propozycje wariantów obwodnicy Zambrowa. Dla ułatwienia mapa została ustawiona w orientacji północ-południe.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS