A A+ A++

Jeszcze kilkanaście lat temu e-commerce był mało znaną formą handlu, z której korzystały nieliczne osoby. W 2020 roku stało się coś, czego nikt się nie spodziewał. Wraz z pandemią i lockdown e-commerce rozwinął skrzydła i stał się głównym trendem zakupowym. Dziś branża internetowa nieustannie się rozwija, wiele osób nie wyobraża sobie życia bez zakupów online. Klienci sklepów internetowych stają się coraz bardziej wymagający, dlatego konieczne jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań. Jakie trendy ecommerce się obecnie obserwuje? Na co powinni zwrócić uwagę właściciele sklepów internetowych.

Trendy ecommerce – o czym musi pamiętać właściciel sklepu internetowego?

Wszyscy właściciele sklepów internetowych powinni śledzić trendy ecommerce. To bardzo ważne, pozwala być na bieżąco i trafiać w potrzeby klientów. Nowe trendy pojawiły się w logistyce, systemach magazynowania, a także sposobowych realizacji zamówień. Ważne, aby na bieżąco wdrażać odpowiednie rozwiązania cyfrowe, dzięki temu sklep będzie miał szanse się rozwijać i wybijać ponad konkurencje. Nie zawsze można samemu dopasować sklep do nowych wymogów, w takim wypadku warto skorzystać z usług doświadczonej agencji Brand Active.

Formy sprzedaży w sklepie internetowym 

Wszystkim właścicielom sklepów internetowych zależy, aby zdobyć jak najwięcej klientów i zwiększyć sprzedaż oferowanych produktów. Aby to osiągnąć, trzeba wykazać się pomysłowością i zaangażowaniem. Nie da się działać w obrębie jednego kanału sprzedaży, ważne, aby zdobywać klientów na różne sposoby. W obecnych trendach ecommerce duże znacznie mają platformy makketplace np. Allegro, czy Amazon, gdzie sprzedawca wystawia swoje produkty u innego sprzedawcy. To znacząco zwiększa dostęp do bazy klientów, a także zapewnia darmową reklamę. Bardzo popularnym trendem zwiększającym sprzedaż jest live commerce, czyli transmisje na żywo. Sprzedawca sprzedaje swój towar, jednocześnie rozmawia z klientami, odpowiada na pytania i przyjmuje zamówienia. Kolejnym popularnym trendem jest omnichannel. Polega na prowadzeniu sprzedaży w obrębie kilku kanałów sprzedaży jednocześnie. Nie można również zapomnieć o social commerce, czyli promowaniu marki w mediach społecznościowych. To doskonały sposób na skuteczny marketing i budowanie więzi z klientem. Sprzedaż internetowa daje możliwość zdobywania klientów na całym świecie. Popularna sprzedaż międzynarodowa pomaga zwiększyć dochód, dlatego warto postarać się, aby sklep miał kilka wersji językowych, możliwa była również wysyłka poza Polską. Warto otworzyć sklep internetowy na Shopify, uruchomić sprzedaż za granicą i w Polsce, korzystając z pomocy https://brandactive.pl/shopify-polska/.

Nowoczesne rozwiązania w handlu internetowym

Na polski rynek coraz śmielej wkroczył e-grocery, czyli sprzedawanie artykułów spożywczych przez internet. Sprzedawane są nie tylko artykuły z długim terminem ważności, ale również świeże. Dzięki wielu formom dostawy zdalne sklepy spożywcze zdobywają coraz większą ilość klientów. Bardzo popularna jest również usługa Click & Collect. W tym wypadku towar zamawia się przez internet, ale odbiera w wybranym sklepie stacjonarnym. Usługę wprowadza coraz więcej znanych sieci handlowych. Nie można zapomnieć o mobile commerce. Dziś urządzenia mobilne wykorzystywane są niemal do wszystkiego, dlatego ważne, aby klienci mieli możliwość robienia zakupów w urządzeniach mobilnych. Właściciele sklepów online mogą szybko wprowadzić zmiany, poprawki i udoskonalić strony www. Warto wybrać jedną z najszybciej rozwijających się platform SAAS – Shopify https://brandactive.pl/jak-zostac-shopify-developerem/.

Dostawa i płatności w trendach ecommerce

Sklepy internetowe muszą mieć różne formy płatności dopasowane do potrzeb klientów. Obecnie wiele sklepów wprowadza płatności odroczone. Dzięki temu rozwiązaniu klienci dokonują zakupów online, ale za towar  mogą zapłacić później, nawet po 45 dniach od zakupu. Aby móc korzystać z tego opcji, właściciele sklepów muszą nawiązać współpracę z firmami świadczącymi tego typu usługi np. PayPo czy PayU. Bardzo ważnym elementem przyciągającym klientów są szybkie dostawy, w różnej formie. Wręcz obowiązkowe stało się wysyłanie towarów przez paczkomaty, popularne są także dostawy Click & Collect oraz Dark store. To lokale przeznaczone wyłącznie do obsługi zamówień internetowych, które funkcjonują na razie w dużych miastach. Kolejnym trendem w sklepach internetowych jest Q-commerce, czyli błyskawiczna dostawa pod drzwi klienta, dla zwiększenia klientów warto również wdrożyć ekologiczną dostawę produktów. 

Trendy e-commerce są ważnym elementem dla wszystkich właścicieli sklepów internetowych, zarówno dużych sieci handlowych, jak i małych, lokalnych sklepików. Ważne, aby śledzić na bieżąco to, co dzieje się w branży e-commerce i dostosowywać sklep do wymagań rynku.

Artykuł sponsorowany

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„Twoje Tychy” nr 780
Następny artykułWe Władcę Pierścieni z taką grafiką chciałoby się zagrać już teraz