fot. ASO / Gautier DEMOUVEAUX
Amaury Sport Organisation (ASO) zaprezentowała trasy tegorocznych edycji Liege-Bastogne-Liege i Fleche Wallonne.
Strzała Walońska odbędzie się w środę, 21 kwietnia, natomiast monument Liege-Bastogne-Liege w niedzielę, 25 kwietnia. Rywalizację peletonu kobiet tradycyjnie zaplanowano na kilka godzin przed wyścigiem mężczyzn.
Belgijskie klasyki wraz z Amstel Gold Race (18 kwietnia) należą do tzw. ardeńskiego tryptyku. Na tę chwilę trasa holenderskiego klasyku pozostaje niewiadomą. Plotki wskazują, że “Piwny Wyścig” odbędzie się na zamkniętej, 18-kilometrowej rundzie wokół Valkenburga, aby w tym roku uniknąć problemów z restrykcjami rządowymi wprowadzonymi w dobie pandemii.
Trasy uległy niewielkim zmianom w stosunku do roku poprzedniego: trudniej będzie w wyścigu pań do Liege: tu organizatorzy zdecydowali się utrudnić zmagania, więcej wspinaczek, ale mniej rund zaplanowano na drodze do miejscowości Huy.
La Fleche Wallonne (21 kwietnia)
W tym roku wyścig wystartuje z Charleroi, ale nie zmieni swojego charakteru. Dojazd do Huy poprowadzi przez pięć nowych wspinaczek, cotes, które kolarzy zmęczą przed pierwszym przejazdem przez linię mety po wspinaczce na Mur de Huy (1,3 km; 9,3%). W sumie organizatorzy przygotowali 12 wspinaczek: o dwie więcej niż przed rokiem.
W miejscowości Huy kolarze pokonają dwie, a nie trzy rundy obok kaplicznej ścianki. Na każdej z nich wyrosną te same podjazdy co w ubiegłorocznej edycji: Cote d’Ereffe (1 km; 4,3%) i Côte du chemin des Gueuses (1,9 km; 6,2%). Finisz jak zwykle na stromej ściance w Huy, po 192 kilometrach.
Z dziką kartą do wyścigu przystąpią formacje: Alpecin-Fenix, Bingoal-Wallonie Bruxelles, DELKO, Gazprom-RusVelo, Sport Vlaanderen-Baloise i Arkea-Samsic.
La Fleche Wallonne Femmes (21 kwietnia)
Panie wyruszą z Huy i przed wjazdem na rundę pokonają cztery wspinaczki, te same, z którymi zmierzy się peleton mężczyzn. Z finałową rundą zmierzą się tylko jeden raz, co oznacza dwa podjazdy na Mur de Huy: jeden przy wjeździe na rundę i drugi na ostatnim kilometrze.
Liege-Bastogne-Liege (25 kwietnia)
Trasa “Staruszki” nie uległa zmianom w stosunku do roku ubiegłego. Wyścig ponownie finiszował będzie na bulwarze d’Avroy, w centrum Liege. Na trasie wyrośnie 11 podjazdów, a ostatnim z nich będzie Côte de la Roche-aux-Faucons, 13,5 kilometra przed metą. Za tą wspinaczką czeka jeszcze niekategoryzowana poprawka.
Jedyną zmianą jest zamiana Col du Maquisard, rok temu umiejscowionej przed La Redoute, na Côte de Desnié (1,6 km, 8%).
“Dzikie karty” przyznano ekipom Alpecin-Fenix, Bingoal-Wallonie Bruxelles, Gazprom-RusVelo, Sport Vlaanderen-Baloise, Arkea-Samsic i Total Direct Energie.
Liege-Bastogne-Liege Femmes (25 kwietnia)
Trasa piątej edycji belgijskiego wyścigu uległa zmianom w stosunku do roku ubiegłego. Panie ścigały się będą na trudniejszej trasie, która na ostatnich 80 kilometrach pokryje się z tras wyścigu mężczyzn. Finisz zaplanowano na bulwarze d’Avroy, w centrum Liege.
Na trasie wyrośnie 7 oznaczonych podjazdów, a ostatnim z nich będzie Côte de la Roche-aux-Faucons, 13 kilometrów przed metą.
Peleton pokona 141 kilometrów, a po przejechaniu Côte de La Redoute (2 km, 8,9%) ruszy na Côte des Forges, a następnie na Roche-aux-Faucons. Za tą wspinaczką czeka jeszcze niekategoryzowana poprawka.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS