A A+ A++

Tu już nie ma miejsca na nową drogę, bez ingerowania w zabudowę – mówią z obawą mieszkańcy Pasieki. Ratusz przekonuje jednak, że żadnych wyburzeń nie planuje a MZD zapewnia, że trasa średnicowa się zmieści.

Wariant trasy średnicowej, który otrzymał zielone światło z Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, został zaprojektowany równolegle do linii kolejowej E30. Trasa miałaby się rozpoczynać przy ul. Prószkowskiej, a następnie biec nad ulicą Krapkowicką, nad Kanałem Ulgi i nad fragmentem Wyspy Bolko przy torach kolejowych. Nad Odrą powstałby most drogowy o rozpiętości ok. 236,0 m.

Trasa średnicowa. MZD zmodyfikował pierwotny wariant

Od początku projektowania inwestycji konfliktowy był jednak odcinek biegnący przez Wyspę Pasiekę. „W odpowiedzi na uwagi mieszkańców, na etapie oceny oddziaływania na środowisko przeprowadzono rewizję pierwotnego wariantu trasy średnicowej. Wprowadzenie modyfikacji do pozwoliło na odsunięcie się od zabudowy mieszkalnej przy ul. Kropidły oraz uzyskanie większego komfortu przy prowadzeniu ciągów pieszych i pieszo-rowerowych wzdłuż projektowanej trasy” – czytamy w “Raporcie o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia polegającego na budowie trasy średnicowej” powstałym na zlecenie MZD.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„W istocie na stole leżą dwie propozycje: nasza i Tuska”
Następny artykułPaszporty “Polityki” rozdane. Wśród laureatów autorzy serialu “Wielka woda” i książki o Gdyni