A A+ A++

Pan Arkadiusz, klient banku Santander, podczas awarii systemu kilka dni temu płacił kartą za zakupy.

– Dwa razy transakcję odrzucono, ale za trzecim razem, gdy kartę włożyłem do terminala płatniczego, udało mi się zapłacić za zakupy – opowiada mężczyzna.

Dodaje, że jednak z jego konta pobrano trzy razy tę samą kwotą, również za te transakcje nieudane. – Co mogę zrobić w tej sytuacji – dopytuje.

Czytaj więcej

Ewa Krawczyk z biura prasowego banku mówi, że trzeba odróżnić obciążenia od tzw. blokad na karcie.

– W sytuacji, gdy na terminalu następuje odrzucenie transakcji, rachunek nie jest obciążany. Może się natomiast pojawić blokada tych kwot. To oznacza, że dla klienta dana kwota nie jest dostępna, mimo że znajduje się na rachunku – jest zarezerwowana do rozliczenia transakcji. I zapewne o taką sytuację tu chodzi – mówi przedstawicielka Santander Bank Polska.

Podkreśla, że w przypadku blokady klient nie musi nic robić, bo jest ona zdejmowana automatycznie, na podstawie odpowiedniego komunikatu.

– Zwykle odbywa się to niezwłocznie, choć w sytuacjach awaryjnych może potrwać nieco dłużej. Jeśli potrzebne jest szybkie zdjęcie blokady, należy skontaktować się z bankiem – mówi Ewa Krawczyk.

Zapewnia, że jeśli nadmiarowe blokady są spowodowane problemem po stronie banku, to zwykle są automatycznie zdejmowane, bez konieczności kontaktu z bankiem.

Biuro prasowe Pekao SA podaje, że jeśli podczas próby dokonania płatności transakcja została odrzucona, a rachunek klienta został obciążony – to zazwyczaj w takiej sytuacji nie ma konieczności składania reklamacji.

– Klient, w ciągu kilku dni powinien otrzymać automatyczny zwrot środków z tytułu nierozliczonej transakcji. Przyczyną takiej sytuacji może być np. problem z komunikacją z terminalem – zapewnia Pekao SA.

Także zdaniem Emilii Kasperczak, z mBanku przyczyn może być wiele – błąd po stronie terminala, akceptanta, organizacji płatniczej lub banku-wydawcy karty.

– Jeśli to tylko blokady, to klient nie musi składać reklamacji, a jeśli operacje księgowe na rachunku – to powinien – tłumaczy Emilia Kasperczak.

Przemysław Sobczuk, menedżer Zespołu Obsługi Kart Kredytowych z Credit Agricole, przyznaje, że podobne sytuacje jak u pana Arkadiusza mogą się czasem zdar … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGalaktyczna misja Young Leosi? Artystka bierze udział w kosmicznej akcji, w której przekazuje 50 tys. dla dziewczynek
Następny artykułTOP 20 na Steam w listopadzie. Najpopularniejsze gry ostatnich tygodni według danych Valve