A A+ A++

W poniedziałek ruszyła pierwsza w Polsce linia tramwajowa z odcinkiem bez sieci trakcyjnej. Tramwaje Hyundai korzystają z superkondensatorów, czyli nowoczesnych zasobników energii elektrycznej.

Na trasie do powstającej zajezdni tramwajowej na Annopolu rozpoczęły się prace, które sprawiły, że konieczne było zdemontowanie części sieci trakcyjnej. Odcinek, na którym nie ma zasilania, ma około 100 metrów długości. Mogło to spowodować zawieszenie ruchu tramwajowego między pętlą Annopol a Żerań Wschodni. Ale tak się nie stało, na tej trasie – przebiegającej ul. Annopol – wykorzystywane są najnowsze tramwaje Hyundai. Mogą poruszać się one z opuszczonymi pantografami – bez pobierania prądu z sieci trakcyjnej. W napędzie tych wagonów wykorzystywana jest technologia superkondensatorów, czyli urządzeń do magazynowania energii elektrycznej. Nie są to akumulatory, jest to zupełnie inna technologia. Tramwaje kursują na linii 4 w godzinach szczytu, co 8 minut, poza szczytem co 12 minut.

Więcej informacji z Mazowsza

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja Mińsk Maz.: Na pierwszej linii. Co słychać w OPP?
Następny artykułСША ввели санкции против еще двух российских авиационных компаний