Toyota GR Corolla powiększa rodzinę fabrycznej stajni GAZOO Racing. Po modelach GR Yaris, GR86 i GR Supra to już czwarte auto dla fanów wysokich obrotów. A jego stworzenie pobłogosławił, doglądał i kontrolował sam prezydent koncernu Akio Toyoda, który uwielbia motorsport – sam regularnie startuje w wyścigach i testuje nowości przed wdrożeniem do produkcji.
GR Corolla korzysta z platformy Corolli hatchback, jednak dla lepszej trakcji i stabilności na zakrętach rozstaw kół z przodu jest o 60 mm większy, a z tyłu zyskał dodatkowo 85 mm. Taki zabieg wymusił poszerzenie nadkoli, odpowiednio o 20 mm i 30 mm. Wloty powietrza w przednim zderzaku oraz w błotnikach i na masce poprawiają wydajność chodzenia.
Toyota GR Corolla, czyli 304 KM i najmocniejszy silnik
Między przednie koła wepchnięto najmocniejszy seryjny silnik trzycylindrowy. Turbodoładowane 1.6 z intercoolerem znane z GR Yarisa zyskało na potencjale – 12-zaworowiec produkuje aż 304 KM! Co jest zasługą m.in. większej wydajności układu wydechowego. Jednostkę wraz z 6-biegową przekładnią manualną pochylono lekko w stronę kabiny, a to dla uzyskania lepszego rozkładu masy. Tłumik z zaworem i potrójnym wydechem zmniejsza zarówno ciśnienie w wydechu, jak i poziom hałasu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS