-
Toyota Aygo X otrzymała nowy, hybrydowy napęd 1.5 Hybrid Dynamic Force, co pozytywnie wpłynęło na osiągi i ekonomię spalania.
-
Zmodyfikowano wygląd zewnętrzny oraz wnętrze auta, wprowadzono nowe wersje kolorystyczne i lepsze wyposażenie.
-
Ceny po liftingu wyraźnie wzrosły, podstawowa wersja kosztuje teraz 82 900 zł, ale oferuje bogatsze wyposażenie.
-
Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Zmianie w Toyocie Aygo X uległa przede wszystkim napęd. Coraz ostrzejsze normy emisji spalin zmusiły Toyotę do wycofania trzycylindrowego wolnossącego silnika 1.0 i zastąpienia go hybrydowym napędem 1.5 Hybrid Dynamic Force. Ten napęd, znany już Yarisa, ma zużywać w cyklu WTP 3,8 l benzyny na 100 km, dzięki czemu emisja CO2 ma wynieść 85 g na kilometr. Wcześniejszy silnik emitował 108 g/km, a przekroczenie 95 g/km oznacza naliczenie akr.
Toyota Aygo X z nowym napędem. Osiągi
Wraz ze zmianą napędu poprawie uległy również osiągi. Moc wzrosła o 44 KM, z 72 do 116 KM, dzięki czemu czas potrzebny na rozpędzenie do 100 km/h spadł aż o 6 sekund, wcześniej wartość ta wynosiła 15,6 s, teraz natomiast producent deklaruje zaledwie 9,2 s.
Przy okazji liftingu Aygo X otrzymało zmodernizowane zawieszenie, pojawiły się nowe stabilizatory, sprężyny i amortyzatory. W dalszym ciągu pojazd ma mieć najniższy w swojej klasie (autosegment A) promień skrętu, tj. 4,7 m. Pojemność bagażnika pozostała na poziomie 231 l, akumulator udało się zmieścić pod tylną kanapą.
-
Toyota Aygo X przeszła modernizację. Ma nowy wygląd i rekordowo oszczędny napęd
Aygo X po liftingu już nie jest taka mała
Hybrydowy napęd ze spalinowym silnikiem o pojemności 1.5 ma znacznie większe wymiary niż wcześniej stosowana jednostka 1.0. W efekcie konieczne było przebudowanie całej przedniej części Aygo X, przedni zwis zwiększono aż o 7,6 cm. Samochód otrzymał również całkowicie nowy przedni pas.
W wersji podstawowej dostępne są cztery nowe warianty kolorystyczne:
-
Cinnamon (Cynamon);
-
Jasmine (Jaśmin);
-
Tarragon (Estragon);
-
Lavandula (Lawenda).
Do tego odmiana GR Sport będzie również dostępna w pakiecie kolorystycznym Mustard (musztarda). Łącznie więc będzie można odebrać Aygo X w 11 odmianach kolorystycznych.
Niewielkim zmianom uległo wnętrze najmniejszej Toyoty. Kierowca ma do dyspozycji większy wyświetlacz o rozdzielczości 7 cali oraz nowy panel sterowania klimatyzacją. To w standardzie, opcjonalna natomiast jest ładowarka indukcyjna. Jeśli chodzi o klimatyzację to znowu, standardową będzie klimatyzacja automatyczna, natomiast opcjonalną klimatyzacja dwustrefowa.
Poprawie, zdaniem producenta, uległo także wyciszenie. Dzięki izolacjom maski i wygłuszeniu deski rozdzielczej w środku ma być ciszej. Droższe wersje wyposażeniowe otrzymały nawet grubsze szyby.

Toyota Aygo X po liftingu jest droższa i to znacznie
Niestety, w parze ze zmianami idą wyższe i to znacznie ceny. Podstawowa wersja Active wyceniona została na 82.900 zł, wcześniej najtańsza była odmiana Comfort, za którą płaciliśmy 70 900 zł. W wersji Active w standardzie otrzymujemy 17-calowe felgi stalowe, automatyczną klimatyzację, kierownicę pokrytą skórą syntetyczną, system multimedialny Toyota Touch 3 z kolorowym ekranem (9 cali) i kamerę cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi.
Aygo X po liftingu w wersji Comfort ma kosztować 85 900 zł, a samochód posiada 17-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane fotele przednie i podświetlenie w przestrzeni bagażowej. Obie wersje dostępne są w trzech wersjach kolorystycznych – Pure White, Eclipse Black i Celestial Grey. Dwie ostatnie za dopłatą w wysokości 2 tys. zł.
Ostatnią odmianą jest wersja Style, której ceny zaczynają się od 92 800 zł (wcześniej 79 900 zł). Tę wersję można doposażyć w pakiety Smart (3 tys. zł; czujniki parkowania oraz inteligentny kluczyk), VIP (11 tys. zł; automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, inteligentny kluczyk, 18-calowe czarne felgi aluminiowe, system multimedialny Toyota Smart Connect) oraz GR Sport (16 tys. zł; zmieniony przedni grill, zawieszenie z kolumnami MacPhersona, 18-calowe felgi aluminiowe oraz dodatki z tańszych pakietów).
Toyota Aygo X to trzecia generacja najmniejszego auta w gamie Toyoty. Zastąpiła w 2022 r. II generację modelu. Pierwsza generacja Aygo pojawiła się w 2005 r.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Pozytywnie
Neutralnie
Negatywnie
Lubię to!
Super
Ekscytujący
Ciekawy
Smieszny
Smutny
Wściekły
Przerażony
Szokujący
Wzruszający
Rozczarowany
Zaskoczony
Prawda
Manipulacja
Fake news

Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS