A A+ A++

Właśnie dostaliśmy próbkę tego, jak może wyglądać podróżowanie pociągiem za kilka lat, które zgodnie z przewidywaniami ekspertów będzie przeżywać renesans, bo coraz więcej osób szuka transportu bardziej przyjaznego środowisku. Oczywiście, w tak luksusowym wydaniu nie będzie ono dla każdego, ale czego innego spodziewać się po osobie, która projektowała choćby słynną 80-metrową łódź Steve’a Jobsa. Mowa o prawdziwym luksusowym pałacu na szynach, czyli 400 metrowym pociągu składającym się z 14 wagonów, w których znajdą się przezroczyste szyby, które w razie potrzeby można przyciemnić. Wszystko po to, żeby podróże wróciły do swoich korzeni, gdzie faktycznie chodziło o docenianie samego faktu, a nie szybkość. 

– Ten pociąg jest zaprojektowany dla wyjątkowego właściciela. To nie jest pociąg publiczny czy pasażerski. Właściciel, którego tu widzimy, to ktoś świadomy unikatowości pociągu i rozumiejący, że nie chodzi tylko o transport. Chodzi o podróżowanie, nie o to, jak szybko można dostać się z puntu A do punktu B – tłumaczy Thierry Gaugain, podkreślając, że musimy przypomnieć sobie, że w podróżowaniu chodzi o delektowanie się tym czasem, bo czas to jedyny skarb, jaki mamy. Co ciekawe, mężczyzna nie ukrywa, że podczas projektowania G Train miał w głowie bardzo konkretną osobę, a mianowicie… wdowę po Stevie Jobsie, Laurene Powell Jobs. Czy to wystarczy, żeby przekonać ją do zakupu? 

Czas pokaże, bo na ten moment nie ma jeszcze klientów na ten projekt, ale Gaugain podkreśla, że zdawał sobie z tego sprawę, bo potrzebny jest ktoś równie szalony jak on sam. Szczególnie przy cenie 350 mln dolarów i ok. 2 i pół roku oczekiwania na realizację. Jeśli jednak ktoś się znajdzie, to będzie mógł podróżować razem z 18 innymi gośćmi, bo tyle jest miejsc do spania, z prędkością 160 km/h, chociaż ten ostatni element ma zostać dostosowany do możliwości torów w Amerykach czy Europie, gdziekolwiek pociąg będzie miał trafić.

Co więcej, jeśli w czasie podróży goście dojdą do wniosku, że chcą jechać w różnych kierunkach, pociąg będzie można podzielić na dwie części i zreal … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTokio 2020. Jelińska nie dała rady utytułowanej Rosjance
Następny artykuł„Łobuzerskie elementy niszczyły instalacje oświetleniowe” (Głos z przeszłości, odc. 1) [ Dawno temu ]