Największy na świecie producent akumulatorów jak nikt inny czerpie korzyści z transformacji w zakresie napędów aut. A jeśli już budujesz większość akumulatorów do samochodów elektrycznych, to dlaczego nie zrobić pozostałych komponentów, takich jak silniki elektryczne, elektronika zasilania i ładowania? Firma CATL poszła o krok dalej i kończy prace nad własną platformą o roboczej nazwie „Panshi” (kamień węgielny). Wiele szczegółów i detali technicznych jeszcze nie jest znanych, ale fachowe chińskie portale zakładają, że platforma będzie również oferować różne układy kierownicze i hamulcowe. Oznaczałoby to, że CATL niemal z dnia na dzień przekształciłby się w ogromnego producenta samochodów, bo do kompletnego auta brakowałoby jedynie nadwozia, wnętrza i systemu informacyjno-rozrywkowego.
Czytaj więcej
Rewolucja w hybrydach plug-in. “Super akumulator” z zasięgiem 400 km
Chińska firma CATL wprowadzi na rynek chiński nowy “super akumulator” do samochodów hybrydowych. Bateria ma mieć elektryczny zasięg 400 km i szybkie ładowanie. Taka bateria ustawi na nowo hybrydy plug-in, które mogą mieć zasięg jak auta elektryczne posiadając do tego silnik spalinowy, który możemy wykorzystać na długich trasach.
Ponieważ podwozie jest wyjątkowo płaskie w stanie surowym przypomina deskorolkę. Zdaniem CATL można je dostosować do różnych rozmiarów i segmentów aut. Jak podaje agencja informacyjna Reuters CATL obiecuje zasięg ponad 800 km. Według innych informacji możliwy ma być zasięg nawet 1000 km wg. chińskiej normy. Spekuluje się, że CATL chce użyć do swojej platformy długo oczekiwanej super baterii. Platformą szybko zainteresowali się producenci. Wietnamska firma Vinfast nie chce kupować osobno akumulatorów do swoich samochodów elektrycznych, ale całe platformy od CATL. Dzięki temu koszty opracowywania nowego modelu przez firmy motoryzacyjne mogą zostać obniżone z kilku miliardów dolarów do kwoty na poziomie dziesięciu milionów dolarów. Czas pokaże, czy CATL zdobędzie się na produkcję własnego samochodu, czy platforma będzie oferowana klientom zewnętrznym. Zeng Yuqun, szef firmy CATL kategorycznie odrzuca pierwszą opcję: – Nie p … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS