A A+ A++

​W tym roku mocno zmieni się oferta Mazdy. Z salonów znikną aż trzy modele – będą to Mazda 2, Mazda 6, a także Mazda MX-5. Co je zastąpi?

Jakie podaje polskie przedstawicielstwo japońskiej firmy, oficjalnym powodem zakończenia sprzedaży wszystkich trzech modeli jest ich… radio. Otóż 1 kwietnia 2023 roku wchodzą w życie przepisy określające znowelizowane wymagania techniczne dla odbiorników DAB+ w samochodach, których Mazda 2, Mazda 6 i Mazda MX-5 nie spełniają. 

Koniec Mazdy 2, Mazdy 6 i Mazdy MX-5. Wszystko przez radio?

Z tego względu jednak Mazda nie zamierza zmienić odbiorników radiowych, tylko… zakończy sprzedaż. Warto jednak zauważyć, że wszystkie trzy modele to konstrukcje już wiekowe – chociaż trudno w to uwierzyć, to obecna generacja Mazdy 6 weszła na rynek w 2012 roku. Z kolei Mazdę 2 (podobnie jak MX-5) zaprezentowano w 2014 roku. Co więcej, rok temu w polskich salonach pojawiła się Mazda 2 Hybrid, która jest klonem Toyoty Yaris. Już wówczas było wiadomo, że koniec oryginalnej Mazdy 2 jest bliski, trudno było oczekiwać przecież, że japoński producent utrzyma w ofercie dwa zupełnie różne modele o tej samej nazwie (różniące się tylko oznaczeniem Hybrid).

Definitywny koniec produkcji Mazdy 2 i Mazdy 6. Tylko MX-5 wróci

Polscy dilerzy Mazdy nie przyjmują już zamówień zarówno na Mazdę 2 jak i Mazdę 6. Obecnie kupować można jeszcze tylko samochody, które już są w Polsce na tzw. “stoku”, czyli centralnym magazynie. Obecnie w Polsce gotowych do odbioru jest kilkadziesiąt egzemplarzy Mazdy 2. 

Z kolei gama gotowych egzemplarzy Mazdy 6 powiększy się jeszcze o około 1,5 tys. sztuk, w tym 100 w jubileuszowej, bogato wyposażonej wersji 20th Anniversary. Ostatnie sztuki Mazdy 6, które będzie można kupić w Polsce, zostaną wyprodukowane w lutym.

Podobnie wygląda sprawa z Mazdą MX-5. Samochód ten również ma solidny staż rynkowy, bo obecna generacja zadebiutowała w 2014 roku. Do polskich salonów trafi jeszcze nieco ponad 100 egzemplarzy MX-5 w wersji z miękkim składanym dachem i RF (ze sztywnym zdejmowalnym dachem). Ostatnie zostaną wyprodukowane w lutym.

Następcy Mazdy 6 nie przewidziano, Mazdę 2 zastąpi Mazda 2 Hybrid (czyli Toyota Yaris). Z co z Mazdę MX-5? Na szczęście to koniec tego kultowego roadstera, który ma wrócić na początku 2024 roku. Producent mówi, że będzie to samochód po “kolejnej modernizacji”, ale wszystko wskazuje to, że chodzi o nową generację – zamaskowane egzemplarze zostały już przyłapane przez fotografów.

Nowości w salonach: Mazda CX-60, Mazda CX-80 i Mazda MX-30 R-EV

A jakich nowości możemy się spodziewać w salonach Mazdy jeszcze w tym roku? W styczniu rozpoczynają się dostawy Mazdy CX-60 z nowym sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem Diesla o mocy 200 KM i napędem na tylną oś, natomiast w kwietniu pojawią … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDual Sport 3 nasz faworyt roweru crossowego
Następny artykułFELEK – Nie kupuj, adoptuj!