A A+ A++

“Priorytetem TikToka jest stworzenie zintegrowanej, kreatywnej i przede wszystkim bezpiecznej społeczności” – czytamy w dopiero co opublikowanym “Raporcie Egzekwowania Zasad Społeczności”. Platforma przedstawia w nim działania podjęte między kwietniem a czerwcem 2021 r., które mają chronić społeczność TikToka przed szkodliwymi i fałszywymi treściami.

Spójrzmy na dane. Ponad 81,5 mln filmów usunięto w drugim kwartale tego roku za naruszenie zasad społeczności lub warunków korzystania z serwisu. Stanowi to mniej niż 1 proc. wszystkich przesłanych materiałów wideo.

93 proc. zostało usuniętych w ciągu 24 godzin od ich wstawienia, a 94,1 proc. zanim ktokolwiek je zgłosił – czytamy w opracowaniu raportu. 87,5 proc. usuniętych treści nie zostało w ogóle wyświetlonych, co stanowi lepszy wynik niż w pierwszym kwartale tego roku (81,8 proc.).

TikTok podaje, że ponad 14,8 mln kont usunięto za naruszenia zasad społeczności lub warunków korzystania z serwisu, w tym ponad 11 mln kont podejrzanych o to, że ich właściciele mieli mniej niż 13 lat. Stanowi to mniej niż 1 proc. wszystkich kont na TikToku.

Z Tiktoka odrzucono także reklamy. W ostatnim kwartale zniknęło ich ponad 1,8 mln. Wszystkie z powodu naruszenia zasad i wytycznych dotyczących reklam.

TikTok w Koalicji Technologicznej

Firma przypomina, że w drugim kwartale br. TikTok uruchomił polskie Centrum Bezpieczeństwa, odświeżając przy tym poprzednią wersję dostępną do tej pory także na innych rynkach. “Centrum Bezpieczeństwa TikToka pozwala rodzicom i opiekunom przyjrzeć się bezpieczeństwu platformy z bliska dzięki nowym filmom wideo, w których zaprezentowano m.in. zasady społeczności oraz dostępne dla nich zasoby, w tym poradnik opiekuna” – czytamy w komunikacie.

W maju TikTok dołączył do Koalicji Technologicznej – organizacji, która działa na rzecz ochrony dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym i nadużyciami w sieci.

Jednocześnie platforma w drugim kwartale br. wprowadziła m.in. nowe metody kontroli, umożliwiające jednoczesne usuwanie lub zgłaszanie wielu komentarzy. “Konta, które publikują zastraszające lub negatywne komentarze, mogą być blokowane masowo, nawet do 100 naraz” – informuje TikTok.

TikTok z kampanią #FreeToBe

Firma wydała też przewodnik przeciwdziałania zastraszaniu, umożliwiający rodzinom rozpoznawanie zastraszających wypowiedzi oraz zawierający informacje na temat sposobów przeciwdziałania i szukania pomocy dla ofiar napaści i ich świadkom.

Zorganizowano również globalną kampanię #CreateKindness, w której przygotowano serię filmów, które mają “wzmacniać świadomość na temat zastraszania i zachęcać do przyjaznej postawy wobec innych”.

W czerwcu TikTok uczcił Miesiąc Dumy kampanią #FreeToBe. Platforma zorganizowała globalne wydarzenie TikTok Pride March, 12-godzinną podróż dookoła świata w celu zebrania funduszy dla organizacji wspierających społeczność LGBTQ+. Z okazji Miesiąca Dumy w centrum Warszawy powstał mural na cześć polskich twórców TikToka, reprezentujących społeczność LGBTQ+ pod hasłem “Każdy różny, ale równy”.

Walka z dezinformacją na temat COVID-19

TikTok współpracuje z ekspertami w dziedzinie zdrowia publicznego, aby pomóc społeczności uzyskać rzetelne informacje na temat COVID-19 i szczepionek. W drugim kwartale 2021 r. centrum informacyjne COVID-19 odwiedzono ponad 921 mln razy na całym świecie, a banery kierujące do centrum zostały dodane do 1,8 mln filmów i obejrzane 11 mld razy.  

Ogłoszenia TikTok dotyczące hashtagów związanych z COVID-19 i szczepionkami, kierujące użytkowników do danych WHO i lokalnych zasobów organizacji zdrowia publicznego, zostały obejrzane ponad 18 mld razy.

Z okazji Światowego Tygodnia Szczepień zorganizowano edukacyjny LIVE z udziałem Światowej Organizacji Zdrowia oraz kampanię z hashtagiem, która zachęcała ludzi do kreatywnego dzielenia się powodami, dla których się szczepią.

W okresie od kwietnia do czerwca 2021 r. usunięto 2518 filmów wideo, które miały na celu dezinformację. 83 proc. tych filmów usunięto zanim zostały zgłoszone, 87,6 proc. w ciągu 24 godzin od ich zamieszczenia na TikToku, a 69,7 proc. zanim zostały wyświetlone.

Miliard użytkowników TikToka na świecie

Pod koniec września TikTok poinformował, że liczba jego użytkowników na całym świecie wynosi ponad 1 mld. To sporo mniej niż wynikało z danych firmy Sensor Tower. Szacowała ona tę liczbę na ponad 3 mld.

W Polsce TikTok ma ponad 10,37 mln użytkowników, czyli więcej niż m.in. Twitter, Pinterest i Snapchat. Najpopularniejszym medium społecznościowym w naszym kraju niezmiennie pozostaje Facebook (25,17 mln użytkowników). Za nim uplasował się Instagram (15,27 mln).

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o
guest

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAgnieszka Szlaska communication & PR director w IF Nation Group
Następny artykułMarta Maksymowicz i Karolina Michalak awansowały w FFW Communication