W ostatnich latach w gronie rowerów z kierownicą typu baranek i 28-calowym kołem dokonało się sporo rewolucyjnych przemian. Najpierw przyszły szosówki endurance, które zapoczątkowały trend na poszerzanie opony i maksymalizowanie wszechstronności roweru szosowego. Od dłuższego też czasu w świat szosy wkraczały hamulce tarczowe, które dziś nie dziwią już zupełnie nikogo – a szczególnie nie dziwią właśnie w szosach nastawionych na komfort jazdy i pokonywanie długich dystansów. Z segmentu endurance z kolei już tylko rzut kamieniem do tematu, który rozniecił całkiem odrębną rewolucję – mowa o gravelmanii, czyli eksplozji popularności rowerów z barankiem i szerszą, terenową oponą, która otworzyła benefity komfortowych szosówek na jazdę po szutrach i bezdrożach, a do tego mocno poszerzyła użytkową część roweru szosowego, pozwalając na montaż błotników, bagażników i innych wyprawowych akcesoriów.Niestety nie wszystkie rowery gravel, endurance czy przełajówki pozwalają na łatwy montaż błotników – szczególnie problematycznym może okazać się montaż błotników stałych do części z rowerów z carbonowym framesetem i wspomnianymi hamulcami tarczowymi. Tu z pomocą przychodzi rynkowy specjalista w tworzeniu błotników, czyli marka SKS-Germany – wśród nowości niemieckiego producenta naczelne miejsce zajmuje bowiem nowy zestaw błotników Speedrocker, który w drugiej połowie lata trafił do nas na test – i kiedy upały zelżały, a pogoda stała się o wiele bardziej kapryśna i deszczowa, rozpoczęliśmy solidny test Speedrockerów. Czas na szczegóły. Podstawowe cechyModel Speedrocker robi dobre wrażenie już po wyciągnięciu z paczki – błotniki produkowane są w Niemczech, są zauważalnie lekkie (zestaw to 408 g), a tworzywo z jakiego je wykonano jest wystarczająco elastyczne, by uspokoić nasze czarne myśli, jeśli chodzi o ewentualne ich złamanie. Speedrockery łączą w sobie matowe, czarne wykończenie, zwieńczone połyskującym akcentem w postaci nazwy modelu na tylnym błotniku.Błotniki maksymalnie obsłużą opony o szerokości nawet 42 mm – to możliwe było przez zintegrowanie prętów (aluminiowych) z błotnikiem – pręty okalają błotnik na zewnątrz, dzięki czemu wygospodarowano więcej miejsca na oponę. Z ciekawostek konstrukcyjnych nie da się pominąć faktu teleskopowej budowy tylnego błotnika – jest on wysuwany w miejscu, gdzie przytwierdzamy go do rury podsiodłowej.Przedni błotnik jest dwuczęściowy. Jego przedni segment posiada specjalne ścianki poprzeczne, mające za zadanie zatrzymywać wodę, która jest wyrzucana za sprawą rotacji koła.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS