Dr Elon z powodzeniem ląduje rakietami wielokrotnego użytku na barkach i obiecuje samochód elektryczny poniżej 30 tys. dol., aby pomóc masom w walce ze zmianami klimatycznymi. Mr Musk zostaje potępiony przez Biały Dom za szerzenie antysemickich teorii spiskowych w mediach społecznościowych, za którą przepłacił, i sprzedaje za 100 tys. dol. cybertrucka, który zostaje wycofany pięć miesięcy po premierze.
Kim był, gdy uspokajał roztrzęsionych inwestorów i dopingował analityków giełdowych podczas zeszłotygodniowej rozmowy o zyskach, przedstawiając zmodyfikowane plany dotyczące tańszych pojazdów elektrycznych, po raz pierwszy obiecanych w 2006 r., ale nigdy niedostarczonych?
Czytaj także: Biznesmeni spod znaku Tesli. Kiedyś pracowali dla Muska, dziś są jego największą konkurencją
Następnie odbył niespodziewaną podróż do Pekinu w celu uzyskania zgody na sprzedaż funkcji wspomagania kierowcy chińskim konsumentom. Następnie, po zwolnieniu 10 proc. załogi firmy, w tym kluczowych menedżerów, w niewytłumaczalny sposób rozszerzył redukcję zatrudnienia, zmniejszając zespół zarządzający siecią Supercharger, będący jasnym punktem wśród skądinąd ponurych wyników za pierwszy kwartał, i zwalniając szefa nowych produktów.
Te dysonansowe posunięcia wydają się podkreślać cel Muska, jakim jest przekształcenie światowej marki EV w firmę sprzedającą przejażdżki autonomicznymi pojazdami robotaxi zamiast samochodów. Ten temat powraca od lat, ale ostatnio nieco intensywniej. To ryzykowne zagranie, ponieważ nie jest jasne, czy Tesla w ogóle jest w stanie tego dokonać i czy przyniesie to spodziewane korzyści finansowe. Zwłaszcza że nie wydaje się, aby Tesla dysponowała technologią w pełni autonomicznej jazdy na poziomie Waymo lub Cruise.
Taksówki autonomiczne Waymo podczas testów w Phoenix
Fot.: Weiser Martin / PAP
„Tesla odstaje od konkurencji”
– Sposób myślenia o Tesli to prawie całkowicie kategorie pełnej autonomii i możliwości włączenia jej dla gigantycznej floty – powiedział podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych 23 kwietnia. – Jeśli cenisz Teslę tylko jako firmę motoryzacyjną… zasadniczo jest to niewłaściwa struktura. Jeśli ktoś nie wierzy, że Tesla uzyska pełną autonomię, myślę, że nie powinien być inwestorem w tej firmie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS