Ostatnie wyniki testów Euro NCAP i australijskiego ANCAP samochodu Tesla Model Y budzą podziw. Pojazd elektryczny osiągnął najwyższy ogólny wynik Euro NCAP, jednak nowe odkrycia podważają wiarygodność przeprowadzonych testów.
Odkryto, że Tesla ma specjalne kody w swoim oprogramowaniu pojazdów, które są związane z testami zderzeniowymi różnych agencji, co budzi obawy o wiarygodność uzyskiwanych wyników. Green, znany haker samochodów Tesli, który często znajduje interesujące ciekawostki w ich oprogramowaniu, poinformował, że Tesla dodaje kod, który obejmuje testy zderzeniowe, w tym ANCAP i EuroNCAP, organizacji, które właśnie przetestowały Model Y. Green był w stanie potwierdzić, że Tesla dostarcza „jednorazowe kompilacje” organizacjom przeprowadzającym testy zderzeniowe i że poprawki, które wprowadza kod oprogramowania, są „niewidocznymi ustawieniami po stronie autopilota”.
Wykryto, że Tesla dostarcza posiada funkcje oprogramowania, przygotowane specjalnie pod konkretne testy. Podważa to wiarygodność rekordowych wyników w Euro NCAP. Czekamy na wyjaśnienia producenta.
Tesla just added ANCAP support in their code. This is in addition to already existing “I VISTA” (Chinese testing grounds), EuroNCAP and Korea NCAP
One wonders why do it (they also give testing houses one-off builds with the testing house in the name (with tweaked settings?) )
— green (@greentheonly) September 10, 2022
Agencje testów zderzeniowych testują zaawansowane funkcje wspomagania kierowcy, takie jak autopilot, a Green spekulował, że może to pozwalać na „lepsze spełnienie kryteriów testu”. Wiele osób zaczęło kwestionować ogłoszone rekordowe wyniki Tesli, a rzecznik ANCAP powiedział, że sprawa jest analizowana. “Wiemy o twierdzeniach publikowanych na Twitterze i przyglądamy się temu”.
W chwili obecnej nie ma potwierdzeń, że producent manipuluje oprogramowaniem w celu zdobycia lepszych wyników w testach, tak jak choćby robią to producenci smartfonów, jednak specjalny kod związany z konkretnymi testami zderzeniowymi budzi poważne obawy, na które Tesla nie reaguje. Jest dość prawdopodobne, że Tesla zmienia ustawienia w swoich pojazdach, zależnie od przeprowadzanego testu, na co wskazują te “jednorazowe kompilacje”, co jest oszustwem. W analogiczny sposób producenci oszukiwali podczas afery Dieselgate, kiedy oprogramowanie wykrywało testy emisji i optymalizowało parametry, w celu uzyskania lepszych wyników. Z ostatecznym werdyktem musimy poczekać na dokładną analizę kodu oraz wyjaśnienia Tesli.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS