Najpóźniej jesienią przyszłego roku odbędą się w Polsce wybory parlamentarne. W sondażu, który przeprowadziła pracownia United Surveys na zlecenie Dziennika Gazety Prawnej i RMF FM, respondenci zostali zapytani o to, jaki powinien być główny temat kampanii wyborczej. Niemal połowa ankietowanych (47,4 proc.) uważa, że zdominować przedwyborczą tematykę powinna „sytuacja gospodarcza i walka z inflacją”.
Wybory parlamentarne 2023. Jaki powinien być główny temat kampanii?
Drugą najczęściej wskazywaną odpowiedzią była „poprawa sytuacji finansowej polskich rodzin”. Ten temat jako główny wątek kampanii wyborczej widzi 22,5 proc. badanych. 12,4 proc. ankietowanych uważa, że najważniejszym przedwyborczym elementem debaty publicznej powinno być „bezpieczeństwo energetyczne”, 7,1 proc. – „bezpieczeństwo państwa (militarne)”, 1,4 proc. – sprawy światopoglądowe (m.in. prawa mniejszości seksualnych, dostęp do legalnej aborcji). Jedynie 0,3 proc. badanych uważa, że inne tematy powinny być najbardziej wyeksponowane. Pozostali nie umieją odpowiedzieć na tak postawione pytanie.
Sondaż został przeprowadzony w dniach 29-31 lipca na ogólnopolskiej próbie 1000 pełnoletnich mieszkańców Polski. Wykorzystano metodę telefonicznych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).
Czytaj też:
Sondaż. Kto mógłby zastąpić Morawieckiego w roli premiera? Kaczyński ma powód do namysłu
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS