A A+ A++

Zzakup opon dp samochodu nie jest wcale łatwym zadaniem. Na kupującego czyha sporo niebezpieczeństw, które wiążą się najczęściej z nieznajomością lub złą interpretacja pojęć. Przykładowo rzeźba bieżnika to nie to samo co wzór bieżnika. W tarapaty wpędzić nas też może zbytnia oszczędność – np. zastępowanie opon typu run flat tańszymi, pozbawionymi możliwości jazdy po przebiciu.

Przykładowo – rzeźba bieżnika jest pojęciem przestrzennym, trójwymiarowym – więc oznacza wzór bieżnika wraz z jego wysokością. To bardzo istotne, chociażby w kontekście kontroli drogowej

Oznacza to, że opony jednej osi powinny mieć nie tylko ten sam wzór bieżnika, ale też wykazywać podobny stopień zużycia. Spełnienie tylko tej pierwszej przesłanki wcale nie chroni nas przed mandatem.

Warto przypomnieć, że jeśli policjant potraktuje zły stan opon jako “wykroczenie przeciwko innym przepisom”, może ukarać kierowcę mandatem w wysokości nawet 3 tys. zł.

Run flat to zbędny wydatek? Można się zdziwić

Z kolei system Run Flat umożliwia jazdę po przebiciu opon przez określoną liczbę kilometrów i z określoną prędkością. Mało kto zdaje sobie sprawę, że auto homologowane przez producenta na oponach typu run-flat powinno być w nie wyposażone ze względu na zmienioną charakterystykę zawieszenia. Założeni … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAkcjonariusze PKN Orlen przegłosowali połączenie spółki z PGNiG
Następny artykuł​Ewakuacja wrocławskiego lotniska. Przyczyną pozostawiony bagaż