A A+ A++

W październiku 2019 roku pisaliśmy o zawarciu umowy między Instytutem Łączności Państwowym Instytutem Badawczym a Krajową Radą, w ramach której ma on przeprowadzić prace badawczo-rozwojowe, dotyczące jednoźródłowych badań mediów. Wartość podpisanej z KRRiT umowy wynosiła 93 miliony złotych.

W ramach prac Instytut Łączności – PIB wybrał teraz na drodze przetargu firmę Centrum Badań Marketingowych INDICATOR do przeprowadzenia rekrutacji gospodarstw domowych metodą badawczą face to face (twarzą w twarz, bezpośrednio) w ramach eksperymentów badawczych.

Będzie to kolejny eksperyment badawczy obok testów rekrutacji metodą CATI (ang. computer-assisted telephone interviewing tj. wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo) oraz CAWI (Computer-Assisted Web Interview – wspomagany komputerowo wywiad przy pomocy strony WWW, respondent wypełnia ankietę elektronicznie), który realizuje Instytut Łączności.

Michał Wigurski, dyrektor programu Telemetria Polska mówi nam, że zgodnie z ustaleniami ze stroną rynkową Krajowa Rada Radiofonii koncentruje się na technologii,  badaniu założycielskim oraz pomiarze RPD. – W ramach grupy roboczej ds. badania założycielskiego są wypracowywane z reprezentacją rynkową szczegółowe założenia realizacyjne. Ich finalizacja planowana jest na koniec września. W oparciu o umowę  zawartą pomiędzy KRRiT a Instytutem Łączności PIB zespół Telemetrii Polskiej, koncentrując się na stworzeniu testowego panelu małoskalowego, służącego do walidacji różnego rodzaju mierników, oceny ich odchyleń, testowania wag czy weryfikacji korelacji. Oparty jest on o blisko 1000 urządzeń telemetrycznych różnych dostawców technologii – objaśnia nam Michał Wigurski.

Na podstawie prototypu panelu ma powstać docelowy panel badawczy we współpracy z rynkiem. Jego wielkość ma zależeć od uzgodnień i decyzji, jakie zapadną między Telemetrią Polską a przedstawicielami biznesu mediowego.

Andrzej Olszewski, ekspert zespołu  Telemetria Polska tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl, że to kolejny z cyklu zaplanowanych eksperymentów w ramach projektu Telemetria Polska. – Prowadzone działania powinny pozwolić odpowiedzieć do końca roku na pytania o to jak realizować rekrutację do docelowego panelu dla badań jednoźródłowych – stwierdza.

W 2019 roku 8,5 mln zł na program Telemetria Polska

W 2019 roku na program Telemetrii Polska planowano wydać 20 mln zł, ale ostatecznie zrealizowany został na kwotę 8,5 mln zł. Witold Kołodziejski, szef KRRiT wyjaśniał, że niższe wydatki w tym zakresie związane były z problemem systemowym.

– Bardzo intensywnie pracujemy nad zupełnie nowym standardem badań pomiaru konsumpcji mediów. Nie tylko w Polsce, ale i na świecie, wszystkie duże pracownie badawcze i właściwie każdy kraj w tej chwili prowadzi intensywne prace nad prowadzeniem pasywnych, jednoźródłowych badań konsumpcji mediów – zwrócił uwagę Kołodziejski. Jak mówił, jest to “wyzwanie i technologiczne, i organizacyjne”.

W lipcu br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podpisała umowę z NASK – Państwowym Instytutem Badawczym w sprawie opracowania metody gromadzenia, przetwarzania oraz udostępniania danych RPD (return-path-data – dane ze ścieżki zwrotnej – przyp.red.), które posiadają operatorzy telewizyjni.

Program Telemetria Polska zakłada stworzenie panelu telemetrycznego opartego na 26 tys. respondentów. Jednoźródłowy pomiar telewizji, radia i internetu ma objąć zarówno pomiar konsumpcji mediów w domu, jak i na urządzeniach przenośnych. Dodatkowo w ramach projektu ma być uruchomiony panel RPD oparty o 11 milionów gospodarstw domowych. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji pracuje wraz z rynkiem na wdrożeniem tego projektu od kwietnia 2018 roku.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl – tysiące ogłoszeń o pracę

Krótszy czas oglądania telewizji w 2019 roku

W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

W 2019 roku średni dzienny zasięg radia wyniósł 72,2 proc., a tygodniowy – 91,2 proc. Z kolei średni dobowy czas słuchania wyniósł 269 minut. Najchętniej słuchaną stacją niezmiennie było RMF FM, a sieć Eska wyprzedziła Jedynkę.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
Poprzedni artykuł81 rocznica wybuchu II wojny światowej.
Następny artykułAgora po pół roku przywróci pełne wynagrodzenia i wymiar pracy