Ponad 3 razy więcej w stosunku do 2019 r, zapłaciło miasto Tarnobrzeg za roczny przegląd gminnych, powiatowych i wojewódzkich. Przeglądów tych nie wykonują pracownicy Wydziału Techniczno – Inwestycyjnego i Drogownictwa lecz prywatne podmioty.
W 2020 r., za roczny przegląd dróg gminnych, powiatowych i wojewódzkich miasto zapłaciło 24 900 zł brutto. Z kolei w 2019 r prace te kosztowały 8 241 zł brutto, w 2018 roku zaś 2 829 zł brutto, czyli niemal 9 razy mniej, w stosunku do ubiegłego roku.
O to, kto przeprowadza ww. kontrole, zapytaliśmy rzecznika UM Tarnobrzeg.
– Kontrole stanu technicznego obiektu przeprowadza osoba posiadająca uprawnienia budowlane w odpowiedniej specjalności (zgodnie z Prawem Budowlanym) – wyjaśnia W. Lis dodając, iż przeglądu dokonują podmioty zewnętrzne w ramach zamówienia publicznego, ponieważ zakres obowiązków wydziału TID nie uwzględnia przeprowadzenia przeglądów dróg.
– Poza tym, z uwagi na obszerny zakres obowiązków, a także braki kadrowe, nie jest możliwe, aby takie przeglądy dodatkowo wykonywali pracownicy wydziału – tłumaczy rzecznik.
NIEPEŁNE INFORMACJE Z POWODU WAKATÓW
W. Lisa poprosiliśmy o podanie kwot poniesionych w związku z wykonaniem przeglądów rocznych w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Otrzymaliśmy jednak tylko informacje dotyczące trzech ostatnich zamówień (wykaz na końcu artykułu), z powodu cyt:
„O wyszukanie starszych danych proszę przypominać się, gdy skład osobowy wydziału merytorycznego będzie kompletny. Obecnie, gdy w wydziale są wakaty, z uwagi na obłożenie zadaniami wynikającymi z zakresu obowiązków, mając na uwadze dochowanie terminowości tych zadań, nie jest to możliwe” .
Oczywiście rozumiemy, że pracownicy wydziału TID mają dużo obowiązków, chcemy jednak tutaj dodać, pytania w tej sprawie wysłaliśmy 30 kwietnia br., odpowiedzi zaś otrzymaliśmy 23 czerwca br.
Dodatkowo odnosząc się do słów rzecznika o tym, że skład osobowy wydziału merytorycznego nie jest kompletny, zwracamy uwagę na to, iż w dniu opublikowania tego artykułu, na stronie BIP w zakładce „Stanowiska urzędnicze – ogłoszenia o naborach”, nie ma zamieszczonej żadnej oferty pracy. Z kolei w zakładce „Wyniki naborów”, znajdują się informacje o nierozstrzygniętych naborach na stanowiska: ds. nadzoru inwestycyjnego w branży budowlanej oraz ds. nadzoru inwestycyjnego w branży elektrycznej, oba z 17 maja br.
***************************************************************************************************************
a) Zamówienie publiczne w 2020 r. Wybór oferty P. Marek Gosztyła, ul. Borek 39-400 Tarnobrzeg. Kwota zamówienia 24 900 zł brutto.
b) Zamówienie publiczne w 2019 r. Wybór oferty Scanlaser Pracownia Badań i Technik Pomiarowych Sp. z o.o., ul. Lwowska 199A/113, 33-100 Tarnów. Kwota zamówienia 8 241 zł brutto.
c) Zamówienie publiczne w 2018 r. Wybór oferty Scanlaser Pracownia Badań i Technik Pomiarowych Sp. z o.o., ul. Lwowska 199A/113, 33-100 Tarnów. Kwota zamówienia 2 829 zł brutto.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS