A A+ A++

Niewielu kierowców ma świadomość, że obecnie za wykroczenia na przejazdach kolejowych grożą bardzo surowe mandaty. Dziś chcę wam przedstawić dwa bardzo poważne błędy, które zmotoryzowani bardzo często popełniają na przejazdach.

Pierwszy z tych błędów polega na zbyt wczesnym wjechaniu na przejazd, tuż po podniesieniu się zapór, ale przy migających nadal sygnałach świetlnych. Popatrzcie na filmik:

Zbyt szybki wjazd na przejazd kosztuje 2000 zł

Jak widać, służby kolejowe prowadzą na tym przejeździe akcję uświadamiającą, przypominają kierowcom (raczej dopiero ich uczą), że można wjechać na przejazd dopiero po całkowitym podniesieniu się rogatek i wyłączeniu sygnalizacji świetlnej.

Rowerzysta wykazał się tutaj wyjątkowym brakiem roztropności, a może uważał, że jego przepisy nie dotyczą? W rezultacie za swój wyczyn zapłacił 2000 zł.

Warto przypomnieć obowiązujący obecnie taryfikator mandatów. I jeszcze jedna ważna informacja:

Jeżeli w ciągu dwóch lat popełnisz to samo wykroczenie, to kwota mandatu będzie dwukrotnie wyższa (policjanci mają możliwość sprawdzenia w systemie elektronicznym twoich poprzednich mandatów).

Mandaty za wykroczenia na przejazdach kolejowych:

  • Naruszenie zakazu wjazdu na przejazd kolejowy przy sygnale czerwonym – 2 000 / 4 000 zł.
  • Naruszenie przez kierującego pojazdem zakazu objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeśli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie ich nie zostało zakończone – 2 000 / 4 000 zł.
  • Naruszenie zakazu wjazdu na przejazd kolejowy, jeśli po jego drugiej stronie nie ma miejsca do kontynuowania jazdy – 2 000 / 4 000 zł.
  • Naruszenie zakazu wyprzedzania na przejeździe kolejowym 1 000 / 2 000 zł.

Popatrzcie na kolejny filmik, który prezentuje, jak przebiega cykl opuszczania i podnoszenia się zapór na przejeździe kolejowym:

  • Najpierw uruchomiona zostaje sygnalizacja świetlna, ale zapory są jeszcze podniesione. W tym momencie obowiązuje już absolutny zakaz wjeżdżania na przejazd kolejowy, chyba że pojazd był tuż przed przejazdem i musiałby gwałtownie hamować. Często uruchomieniu sygnalizacji świetlnej towarzyszą dzwonki.
  • Następnie opuszczają się tylko zapory przed przejazdem (dla danego kierunku ruchu), natomiast te za przejazdem pozostają jeszcze podniesione. Ma to umożliwić kierującym bezpieczne opuszczenie przejazdu.
  • W kolejnej fazie opuszczają się pozostałe zapory.
  • Po przejechaniu pociągu wszystkie zapory podnoszą się jednocześnie, ale nadal migają jeszcze sygnały świetlne.
  • Dopiero po wyłączeniu się sygnalizacji świetlnej możemy wjechać na przejazd.

Na powyższym filmie kierowca czarnego Volvo ruszył za wcześnie, kiedy włączona była jeszcze sygnalizacja świetlna i za ten czyn również mógłby zapłacić 2000 zł.

Spójrzmy zatem na jeszcze jeden film:

Tu kierowca srebrnej osobówki zachował się wzorowo.

Zapory muszą podnieść się do końca

Jeden z internautów napisał w komentarzu pod którymś z filmików, że gdy czeka na całkowite podniesienie się zapór i wyłączenie sygnalizacji świetlnej, to ci stojący za nim zaczynają trąbić! No tak, głupota i bezmyślność niektórych kierowców nie mają granic.

Chyba jednak mimo wszystko lepiej poczekać, niż zapłacić 2000 zł., prawda?

Nie wolno wjeżdżać na przejazd, gdy nie da się z niego zjechać

Drugim bardzo poważnym i niebezpiecznym wykroczeniem jest wjeżdżanie na przejazd kolejowy, jeżeli za tym przejazdem nie ma warunków do kontynuowania jazdy. Popatrzcie:

Kierowca białego kombi wjeżdża na przejazd, chociaż widzi, … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTajwan reaguje! Wysłano samoloty i statki
Następny artykułJednoosobowe rządy Tuska w PO. Nieoficjalnie: Sojusz frakcji Schetyny i Trzaskowskiego