rozwiń ›
Lexus LBX – test
Najnowszy i najtańszy model marki wjeżdża na polski rynek. Czym wyróżnia się Lexus LBX wśród swoich krewnych? To samochód opracowany przede wszystkim z myślą o Europie i kierowany do klientów na Starym Kontynencie. Niewielki SUV, który otwiera ofertę Lexusa powstał według receptury, którą większość producentów w klasie premium zdaje się omijać szerokim łukiem. Czy taki przepis daje szansę na sukces? I co on właściwie oznacza?
Dla Lexusa LBX niełatwo jest bowiem znaleźć bezpośredniego konkurenta. BMW X1 jest samochodem o numer większym, podobnie jak Mercedes GLA. Audi Q2 wyróżnia się rozmiarami zbliżonymi do Lexusa LBX, ale o istnieniu tego modelu zapomniał chyba nawet sam producent. Japończycy rzucają się na konkretną, rynkową niszę i mają ku temu powody.
Lexus LBX – wymiary
Rozmiary Lexusa to 4190 mm długości, 1825 mm szerokości oraz 1560 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi z kolei 2580 mm – te wartości zdradzają, że bazą dla nowego modelu stał się istniejący produkt koncernu. To podwozie Toyoty Yaris Cross posłużyło za sprawdzoną bazę, a inżynierowie sięgnęli również po inne komponenty crossovera Toyoty. Nikt nie poszedł tu jednak na łatwiznę. Różnic miejscami jest wręcz zaskakująco dużo.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS