Podstawowe zakupy spożywcze były o 15% droższe w styczniu br. niż przed rokiem, wynika z “Badania i Raportu Koszyk Zakupowy” autorstwa ASM Sales Force Agency. Ponownie zdrożały wszystkie z dziesięciu analizowanych kategorii produktów. Największą dynamikę wzrostu cen w skali roku zanotowały produkty tłuszczowe (56%), dodatki (27%), produkty sypkie (23%) czy nabiał (19%).
Z danych zebranych przez ASM Sales Force Agency wynika, że w 11 na 14 sieci objętych badaniem ceny w styczniu br. były wyższe niż w grudniu ub. r. Spadki cen odnotowano jedynie w sklepach Dino (0,28%), oraz w kanale e-grocery (0,09%). Średnia cena koszyka zakupowego w styczniu 2023 r. wyniosła 273,72 zł. To wzrost o 5,22 zł, czyli 1,95% w porównaniu do grudnia ub.r. Największe podwyżki odnotowano w sieci Biedronka (6,59%). W ujęciu rocznym wzrost cen zaobserwowano we wszystkich 13 analizowanych sieciach. Były to m.in. Netto (17,87%), Biedronka (17,27%), Intermarche (17,19%) czy POLOmarket (17,02%). Największy wzrost cen koszyka odnotowano kanale e-grocery, w którym średnia cena koszyka w styczniu 2023 r. była wyższa aż o 50,17 zł niż przed rokiem, tj. o 18,9% – czytamy w komunikacie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS