A A+ A++

Shein w Europie możne zna niewiele osób, ale to najchętniej pobierana aplikacja i największy sprzedawca internetowy ubrań na świecie.

Apliakcja Shein z Nanjing działa od 2008 r. i kieruje się do pokolenia mediów społecznościowych „Gen Z”, wykorzystując Instagrama i TikToka oraz kody rabatowe, aby przyciągnąć młodszych kupujących na coraz bardziej zatłoczonym rynku mody.

Według danych Euromonitor, firma stała się największą na świecie firmą modową działającą wyłącznie online, pod względem sprzedaży produktów własnej marki.

Pandemia COVID-19 zwiększyła sprzedaż online w sklepach detalicznych, dając graczom działającym wyłącznie online, takim jak Shein, brytyjskiemu Asos czy niemieckiemu Zalando przewagę nad koncernami opierającymi się na stacjonarnych salonach koncernami Inditex czy H&M.

Jak pokazują dane Sensor Tower, we wrześniu aplikacja Shein została pobrana na całym świecie 10,3 mln razy z App Store i Google Play. Dla porównania aplikacja mobilna H&M trafiła do około 2,5 miliona osób, a Zara miała 2 mln pobrań. Do tej pory Shein osiągnął 229,4 miliona pobrań, w porównaniu z 123,5 milionami H&M i 90,6 milionami Zary.

W tygodniu od 27 września do 3 października. według analityków Shein była najczęściej pobieraną aplikacją zakupową na całym świecie na iPhone’ach. Jest w pierwszej dziesiątce w Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Australii, Wielkiej Brytanii i Arabii Saudyjskiej.

Shein nie jest notowany, nie ujawnia publicznie sprzedaży ani innych danych finansowych. Firma nie odpowiada na e-maile ani telefony. Ma wsparcie inwestorów, w tym IDG Capital i Sequoia Capital China, według danych z rynku kapitałowego PitchBook.

Źródło: cyfrowa.rp.pl

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
Poprzedni artykułPomysł na Miasto – ostatni moment na zgłoszenie
Następny artykułGenesis Radium 300 XLR – premiera mikrofonu ze złączem XLR