A A+ A++

W pierwszych tygodniach lockdownu w USA najlepiej sprzedawały się takie towary jak chipsy, popcorn i lody. Ale później Amerykanie najwyraźniej postanowili zmienić dietę na bardziej zdrową i gwałtownie wzrosła sprzedaż roślinnych zamienników mięsa.

Od marca sprzedaż tzw. mięsa roślinnego marek Beyond Meat i Tofurky wzrosła w USA aż o 264 procent – wynika z raportu firmy analitycznej Nielsen. I to nawet mimo kiepskiej sytuacji w handlu detalicznym. W kwietniu sprzedaż detaliczna w USA spadla o 16,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku.

Z raportu Nielsena wynika, że wzrost zainteresowania konsumentów roślinnym mięsem nastąpił już na początku w marca. W pierwszym tygodniu tego miesiąca wzrost był na poziomie 206 proc. w skali roku, a po dwóch tygodniach doszedł już do 279 proc.

Nic więc dziwnego, że firma Beyond Meat może pochwalić się dobrymi wynikami za pierwszy kwartał 2020 roku. Przychody wzrosły o 141 procent rok do roku do 97,1 miliona dolarów. Beyond Meat odnotowało również zysk w wysokości 1,8 miliona dolarów. W zeszłym roku firma miała jeszcze starte w wysokości 6,6 miliona dolarów.

Amerykański przemysł mięsny został dość mocno trafiony skutkami pandemii COVID-19. Według danych federalnej Agencji ds. Żywności i Leków (FDA) produkcja tradycyjnego mięsa w USA spadła w ciągu roku o 28 proc … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzygotujmy się na większą lukę w VAT
Następny artykułProkuratura przeanalizuje wątki z filmu Sylwestra Latkowskiego. Powstanie specjalny zespół