W pierwszych tygodniach lockdownu w USA najlepiej sprzedawały się takie towary jak chipsy, popcorn i lody. Ale później Amerykanie najwyraźniej postanowili zmienić dietę na bardziej zdrową i gwałtownie wzrosła sprzedaż roślinnych zamienników mięsa.
Od marca sprzedaż tzw. mięsa roślinnego marek Beyond Meat i Tofurky wzrosła w USA aż o 264 procent – wynika z raportu firmy analitycznej Nielsen. I to nawet mimo kiepskiej sytuacji w handlu detalicznym. W kwietniu sprzedaż detaliczna w USA spadla o 16,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku.
Z raportu Nielsena wynika, że wzrost zainteresowania konsumentów roślinnym mięsem nastąpił już na początku w marca. W pierwszym tygodniu tego miesiąca wzrost był na poziomie 206 proc. w skali roku, a po dwóch tygodniach doszedł już do 279 proc.
Nic więc dziwnego, że firma Beyond Meat może pochwalić się dobrymi wynikami za pierwszy kwartał 2020 roku. Przychody wzrosły o 141 procent rok do roku do 97,1 miliona dolarów. Beyond Meat odnotowało również zysk w wysokości 1,8 miliona dolarów. W zeszłym roku firma miała jeszcze starte w wysokości 6,6 miliona dolarów.
Amerykański przemysł mięsny został dość mocno trafiony skutkami pandemii COVID-19. Według danych federalnej Agencji ds. Żywności i Leków (FDA) produkcja tradycyjnego mięsa w USA spadła w ciągu roku o 28 proc … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS