A A+ A++

Sztuczna inteligencja wielokrotnie udowadniała, że kreatywność może być wynikiem nauki. Potwierdzeniem tej tezy niech będą reklamy zaprojektowane przez maszynę, która stworzyła setki kreacji reklamowych w bardzo krótkim czasie.

W wielu dziedzinach komputery „kradną” ludziom pracę – pewne czynności są w stanie wykonywać szybciej, sprawniej i z mniejszym prawdopodobieństwem popełnienia błędu. Czy tak samo będzie w przypadku branży kreatywnej, gdzie art directorzy zostaną zastąpieni sztuczną inteligencją?

Agencja reklamowa 10 Days postanowiła sprawdzić, jak AI poradzi sobie w tworzeniu kreacji reklamowych. Agencja nadal pełniła rolę dyrektora kreatywnego, ale za warstwę graficzną w całości odpowiadała już platforma podczas Midjourney. Inteligentne narzędzie miało stworzyć reklamy dla 10 popularnych marek i w efekcie… w ciągu 5 minut wyprodukowała ich dosłownie setki.

Narzędzie tworzyło kreacje dla każdej z marek na podstawie sześciu słów kluczowych, m.in. „sci-fi”, „noir” i „kino”. Filmowy charakter reklam widać w grafikach dla Nespresso, KFC, Gucci, czy British Airways. Jak mówią pomysłodawcy tego projektu, praca, które zajęłaby ludzkim pracownikom wiele miesięcy, została ukończona przez sztuczną inteligencję w ciągu kilku minut.

– To zdumiewające, co sztuczna inteligencja może osiągnąć dzięki odpowiedniemu zestawowi podpowiedzi i słów kluczowych – opisuje Jolyon White, współzałożyciel i dyrektor kreatywny 10 Days – Jesteśmy teraz w stanie stworzyć 24 layouty w czasie, jaki zajmuje naszemu dyrektorowi artystycznemu wypicie pierwszego łyka kawy – dodaje pomysłodawca eksperymentu.

Oczywiście mroczny, surrealistyczny charakter reklam nie będzie pasować do każdej marki i musimy się liczyć z jego przypadkowością. Jednak sam eksperyment pokazuje, jak może się zmieniać branża reklamowa i jak duży wpływ będzie na nią miała sztuczna inteligencja. Być może za kilka lat agencje, pod względem pomysłów, będą mogły przekazać pałeczkę komputerom, a same skupią się na jakościowej realizacji i dostawie swoich produktów? Przekonamy się pewnie za kilka lat.  

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Chaos” na lotnisku w Amsterdamie. Stosy walizek zalegają nawet przed budynkiem
Następny artykułKindle o 40% taniej? Promocja w Amazon będzie konkretna