O takie działania ze strony pacjentów apeluje Wielospecjalistyczny Szpital Wojewódzki w Gorzowie. Zwolnione w ten sposób miejsce stworzy możliwość ustalenia terminu wizyty innemu pacjentowi, dla którego nie było miejsca. Lecznica przypomina, że każdy pacjent ma ustawowy obowiązek niezwłocznego powiadomienia placówki medycznej o konieczności odwołania lub rezygnacji z wizyty u lekarza.
– Wszystkim nam zależy na łatwym i jak najszybszym dostępie do lekarzy specjalistów. My staramy się spełniać te oczekiwania, ale aby tak się stało, potrzebna jest współpraca na linii pacjent – poradnia – mówiła Barbara Kasperska, kierownik ds. funkcjonowania poradni, rejestracji i pracowni szpitalnych w gorzowskim szpitalu. – Niestety zdarzają się dni, w których do jednej poradni na zaplanowany termin nie zgłasza się nawet kilkanaście osób. Nie mając wiedzy o rezygnacji, czy konieczności przesunięcia terminu, nie możemy tego terminu zaproponować innemu pacjentowi. To niestety powoduje, że na konsultację u niektórych specjalistów czeka się dłużej, niż jest to potrzebne.
Aby odwołać lub zmienić termin wizyty, nie trzeba przychodzić do poradni osobiście. Można to zrobić nie wychodząc z domu, z każdego miejsca na świecie. Wystarczy napisać mail na adres [email protected].
Jeżeli pacjent nie odwoła wizyty i nie stawi się w wyznaczonym terminie, placówka medyczna ma prawo wykreślenia go z listy oczekujących. Każde niestawienie się pacjenta bez poinformowania jest odnotowywane w systemie szpitalnym.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS