A A+ A++

Wiceminister infrastruktury Rafał Weber przyznał, że Polska zgłosiła do 11 pakietu sankcji zakaz wjazdu na teren UE naczep rejestrowanych w Rosji i na Białorusi. – Jest to naturalna konsekwencja zakazu wjazdu pojazdów, który obowiązuje od piątego pakietu. Na dzisiaj propozycje nie są kwestionowane przez inne kraje, ale uzgodnienia trwają – przyznaje wiceminister.

Nie wiadomo, ile dni potrwają jeszcze uzgodnienia. Postulat zakazu wjazdu rosyjskich i białoruskich naczep pojawiał się podczas blokad przejść granicznych w Dorohusku i Koroszczynie n początku maja. 

Czytaj więcej

Liderzy protestów przewoźników w Dorohusku i Koroszczynie nie odwołują jednak pogotowia strajkowego. – Wojewoda kontaktował się z nami po tygodniu od zawieszenia protestu, ale efektów jego działań nie widać, dlatego w każdej chwili jesteśmy gotowi wznowić protest – oświadcza przewoźnik z Chełma Łukasz Białasz. 

Jedynie o zawieszeniu protestu mówią także przewoźnicy, którzy blokowali terminal w Koroszczynie. – Pozostało jeszcze kilka postulatów, które rząd może zrealizować i bardzo nam na nich zależy. Pierwszy to elektroniczna kontrola zezwoleń, drugi to odpowiedzialność nadawcy za opłatę dla przewoźnika. Chodzi nam wykluczenie spedycji wyłudzających pieniądze. Chodzi nam także o przywrócenie zezwoleń na przewozy komercyjne między Polską i Ukrainą oraz o wprowadzenie elektronicznej kolejki na granicach. Takie rozwiązanie wprowadziła Ukraina w czasie wojny, a Polska nie może sobie dać rady z tym rozwiązaniem – podkreśla  Jacek Sokół. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułУльтрафіолетове світло відкрило приховану главу Біблії через 1500 років
Następny artykułОкупанти наступають на 5 напрямках, ЗСУ знищують склади та зброю: Генштаб – про ситуацію на фронті