A A+ A++

John Elkann i Luca de Meo, szefowie dwóch rywalizujących ze sobą koncernów Stellantis (Citroen, Chrysler, Fiat, Peugeot) i Renault, postanowili wspólnie bić na alarm w wywiadzie udzielonym “Le Figaro”. – Europejski rynek samochodowy kurczy się już od pięciu lat – wyjaśnia John Elkann. Jak tłumaczy, “jest to jedyny z głównych rynków światowych, który nie powrócił do poziomu sprzed pandemii Covid”.

W jego ocenie sytuacja ta przekształca się wręcz na katastrofę. W zeszłym roku w Europie, a więc we wszystkich 27 państwach członkowskich UE, a także Wielkiej Brytanii i Szwajcarii, sprzedano 15 milionów pojazdów. W porównaniu z 18 milionami w 2019 roku. – I to trwa nadal – mówi prezes Stellantis. Dlatego, jak podkreśla Luca de Meo, przy obecnym tempie rynek może skurczyć się o ponad połowę w ciągu dekady.

twitter

Chińska ekspansja w dobie dekarbonizacji

W połowie kwietnia na dorocznym walnym zgromadzeniu koncernu Stellantis prezes Elkann bił na alarm informując, że już tym roku, po raz pierwszy w historii, chiński rynek samochodowy będzie większy niż amerykański i europejski razem wzięte.

– Bezpośrednio cierpi producent, którego dwoma głównymi rynkami są Stany Zjednoczone i Unia Europejska. Ale w rzeczywistości cierpi na tym cały zachodni przemysł motoryzacyjny – oświadczył. Przyznał, że przyczyną kłopotów są amerykańskie cła, a z drugiej “oderwana od realiów rynku” presja na elektryfikację motoryzacji.

Ostrzeżenie z Niemiec

Podobną opinię wyraziła ostatnio Hildergard Müller, prezes Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Motoryzacyjnego. W jej ocenie niemiecką gospodarkę niszczą wysokie koszty energii, obciążenia podatkowe i biurokracja, które coraz bardziej odstraszają inwestorów. Jej zdaniem Niemcy, jako duży ośrodek przemysłowy, przestały być konkurencyjne na arenie międzynarodowej. Jak twierdzi to nie Chiny, czy Donald Trump zagrażają przemysłowi samochodowemu tego kraju, ale polityka samych Niemiec.

Czytaj też:
Zła wiadomość dla gospodarki USA. Spadek produkcji przemysłowej
Czytaj też:
USA wracają do węgla. Trump podpisał rozporządzenie wykonawcze

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułInterpretacyjna burza wokół Leona XIV
Następny artykułGoogle oskarżone o systemowy rasizm wobec czarnoskórych pracowników – ugoda warta miliony