A A+ A++

Według danych z LinkedIn umiejętności kreatywne, takie jak projektowanie, strategia kreatywna, branding i kierunek artystyczny, stają się coraz mniej powszechne w branży reklamowej. Jednocześnie umiejętności techniczne, takie jak analiza danych, SQL (structured query language) i język programowania Python, zwiększają swój udział w branży reklamowej. Udział tych ostatnich wzrósł o 47 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat.

Dane LinkedIn wykazały, że ten trend, polegający na wzroście umiejętności technologicznych i utracie umiejętności kreatywnych, został zaostrzony, gdy spojrzymy szczególnie na firmy, które regularnie uczestniczą w festiwalu Cannes Lion. W firmach tych udział umiejętności technologicznych wzrósł o 67 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat, podczas gdy udział umiejętności kreatywnych zmniejszył się o 32 proc..

Ogólnie rzecz biorąc, dane LinkedIn sugerują, że talent opuszcza branżę reklamową. Reklama straciła o 5,5 proc. więcej osób niż zyskała w ciągu ostatnich pięciu lat. Dla porównania, dane wskazują, że branża technologiczna zyskała o 23 proc. więcej osób niż straciła w tym samym okresie.

Roslansky powiedział, że przemysł reklamowy zajmuje się  “składaniem obietnic”. – Widzę również branżę, która musi złożyć znacznie większą obietnicę następnemu pokoleniu talentów. Ta obietnica musi brzmieć: reklama to miejsce, w którym możesz mieć niesamowitą karierę; reklama to miejsce, w którym składasz obietnice tak wielkie – że zmieniają świat; reklama to miejsce, w którym tworzy się ogromną wartość ekonomiczną – powiedział.

Dyrektor generalny LinkedIn wskazał na branżę B2B jako miejsce, w którym będą “przyszli zwycięzcy” i motory wzrostu branży reklamowej.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolak kocha YouTube, ale nie zależy mu na podcastach
Następny artykułApple zdominowało ranking najlepiej sprzedających się smartfonów (TOP 10)