Szczepaniak już szósty sezon pilotuje Kajetanowicza na szczeblu światowego czempionatu. Duet ORLEN Rally Team kolejny raz realizuje program w samochodzie Rally2.
FIA oraz promotor mistrzostw świata nierzadko korygują regulamin rozgrywek dla samochodów drugiego od góry szczebla drabinki klasowej. Kajetanowicz i Szczepaniak walczyli więc już w WRC 2 (przy podziale na WRC 2 Pro i WRC 2), WRC 3 (przy podziale na WRC 2 i WRC 3), oraz ponownie w jednym, już scalonym WRC 2 (sezon 2022). Jak do tej pory zawsze kończyli sezon w czołowej trójce swojej kategorii.
W bieżącym sezonie ponownie główna rywalizacja odbywa się w WRC 2. Jednak postanowiono wydzielić także WRC 2 Challenger. Z tej klasyfikacji wyłączeni są kierowcy, którzy w przeszłości reprezentowali ekipę fabryczną jeżdżąc samochodem WRC/Rally1 oraz zwycięzcy jakiejkolwiek kategorii dla aut Rally2 na szczeblu mistrzostw świata. Sięgając wstecz, obecny regulamin WRC 2 Challenger można porównać do WRC 3 z czasów, gdy i WRC 2, i WRC 3 były rozgrywkami dla samochodów Rally2.
Po Rajdzie Europy Centralnej z mistrzostwa w WRC 2 cieszyć się już mogą Andreas Mikkelsen i Torstein Eriksen. Drudzy będą Gus Greensmith i Jonas Andersson. Kajetanowicz i Szczepaniak zajmują obecnie szóste miejsce w tabeli, ale mają przed sobą jeszcze Rajd Japonii. Wygrana w Azji może im dać trzecią pozycję. Z kolei w WRC 2 Challenger Polacy są faworytami do końcowego sukcesu. Wystarczy im do tego trzecie miejsce.
– Powinniśmy być dumni z naszych poczynań, ale realistycznie patrząc, bardziej koncentrujemy się na WRC 2 Challenger – powiedział Szczepaniak, przepytywany przez WRC.com. – Jesteśmy prywatnym zespołem ze wsparciem sponsorskim. Dysponujemy trochę innym pakietem, jeśli pokusić się o porównanie Kajto z Andreasem czy Gusem. Są niezwykle doświadczeni, zaliczali po trzynaście rund w roku, rozwijają samochody dla producentów i jeżdżą w pół-fabrycznych ekipach.
– My nadal jesteśmy w czołówce WRC 2, jednak nie powinniśmy oceniać się na tle Andreasa. Kiedy jeździłem z Robertem [Kubicą] w 2014 roku, Andreas był w Volkswagenie, wtedy najlepszym zespole w WRC. Karierę rozpoczynał w 2008 roku, gdy Kajto jeździł jedynie w mistrzostwach Polski.
Kajetanowicz i Szczepaniak ubiegłoroczny program również zamykali występem w Japonii. Jednak swój udział zakończyli już w połowie drugiego odcinka specjalnego. Po wyjeździe z tunelu na próbie Isegami’s Tunnel wpadli w poślizg i uderzyli w betonową osłonę latarni.
– Powiedzieli, że naprawią asfalt w tunelu, więc powinno być w porządku – żartował Szczepaniak. – A na serio to kiedy bierzesz udział w tak dużej liczbie rajdów, zapominasz o tym, co było dwanaście miesięcy temu. Pojedziemy tam z czystą głową.
Rajd Japonii odbędzie się w dniach 16-19 listopada.
Polecane video:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS