A A+ A++

Alpine ma za sobą niezły sezon zakończony na 4. miejscu w klasyfikacji konstruktorów, a mimo to kibice nie będą go pamiętać właśnie z tego powodu. Wszystko przykryło bowiem zamieszanie kontraktowe wokół Oscara Piastriego, którego Francuzi pierwotnie potwierdzili jako swojego etatowego kierowcę na sezon 2023.

Były mistrz F2 nie zamierzał jednak reprezentować ich barw i koniec końców, przeniósł się do McLarena. Ekipa z Enstone próbowała jeszcze zawalczyć o swojego podopiecznego, ale Komisja FIA wzięła stronę australijskiego obozu.

Po tym wszystkim Alpine musiało sięgnąć po innego zawodnika, którym okazał się Pierre Gasly. I chociaż pojawiają się obawy względem jego współpracy z Estebanem Oconem, Otmar Szafnauer nie kryje swojego zadowolenia wobec swojego przyszłorocznego składu:

“Tak naprawdę cieszę się z tego. Line-up z Estebanem oraz Pierre’em jest bowiem lepszy niż ten, gdybyśmy wygrali tę całą sprawę [z Piastrim]”, mówił Amerykanin dla gazety AS.

Gasly zastąpi w Alpine Fernando Alonso. Koniec współpracy Hiszpana z Francuzami stał z kolei nie tylko pod znakiem licznych awarii, lecz także różnych incydentów z Oconem. Z drugiej strony wiele osób uważa, że 26-latek podszkolił się pod okiem znacznie starszego kolegi i podobnie sądzi Szafnauer:

“W tym sezonie mieliśmy znakomity skład kierowców. Fernando wykonał fantastyczną robotę i nadal jest piekielnie szybki. Jestem natomiast zadowolony też z obecnego [przyszłorocznego] line-upu. Możecie zapytać mnie o to w przyszłym roku i podobnie odpowiem.”

Jednym z powodów, dla których Alonso zdecydował się opuścić francuską stajnię, miała być wysoka zawodność maszyny A522, na co ten regularnie zwracał uwagę. Szef Alpine również jest tego świadomy:

“Tak. Miał oczywiście więcej awarii niż Esteban. Zdajemy sobie z tego sprawę i zawsze przydarzały się one, gdy mógł zdobyć dobre punkty. I nie jestem z tego powodu zadowolony, aczkolwiek nawet gdybyśmy nie mieli tych kłopotów z Fernando, i tak zajęlibyśmy 4. miejsce w zestawieniu konstruktorów. A taki był nasz cel i go osiągnęliśmy.”

“4. pozycja była najlepszą, jaką mogliśmy wywalczyć w tym sezonie. Dlatego też decyzja o tym, by osiągi silnika wywindować nad jego niezawodność okazała się słuszna. To dobre podwaliny pod przyszły rok, gdyż bolid trochę się zmieni. Praktycznie będzie on taki sam, ale modyfikacje pojawią się w okolicach podłogi.”

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRektorzy uczelni z całej Polski spotkają się w Poznaniu
Następny artykułEBITDA Tauronu w III kw. '22 wyniosła 495 mln zł. “Wyniki pod presją sytuacji na rynkach energii i paliw”