Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie systemu Fala, który służy do zakupu biletów w województwie pomorskim – poinformowała Kamila Guzowska z Departamentu Komunikacji UOKiK.

UOKiK wyjaśnia, czy doszło do naruszenia ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów poprzez m.in. ograniczenie możliwości kupienia biletów okresowych w komercyjnych aplikacjach.
– Jest weryfikowane, czy są w ogóle jakiekolwiek podstawy do wszczęcia postępowania, gdzie się stawia zarzuty – powiedziała Guzowska. Dodała, że do UOKiK na początku września dotarło zawiadomienie od serwisu Jakdojade.pl, które było analizowane. Zaznaczyła, że pewne kwestie dotyczące Fali były zgłaszane też przez samych konsumentów.
– To wczesny etap. Nie ma zarzutów i nie jest przeciwko systemowi Fala. Postępowanie jest na zasadzie sprawdzenia – zaznaczyła Guzowska. Wskazała, że nie ma ono ram czasowych, a zależne jest od tego, jak wiele dokumentów i informacji trzeba będzie zweryfikować.
System Fala jest narzędziem do planowania podróży oraz płacenia za przejazdy w transporcie publicznym na terenie województwa pomorskiego.
Od sierpnia bilety okresowe można kupić wyłącznie poprzez ten system. To skutek porozumienia prowadzącej system spółki InnoBaltica oraz organizatorów transportu: ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia.
We wrześniu br. Sejmik województwa pomorskiego zdecydował o zwiększeniu finansowania systemu biletowego Fala o 27 milionów złotych. (PAP)
kszy/ mmu/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Pozytywnie
Neutralnie
Negatywnie
Lubię to!
Super
Ekscytujący
Ciekawy
Smieszny
Smutny
Wściekły
Przerażony
Szokujący
Wzruszający
Rozczarowany
Zaskoczony
Prawda
Manipulacja
Fake news

Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS