28.01.2021r. 19:12
Rynek mikroinstalacji fotowoltaicznych jest nadal na początku swojej drogi, lecz działania proekologiczne mogą przyspieszyć jego rozwój w Polsce. Wiele lat zajęło udoskonalanie technologii, ale teraz jest to już najtańsza forma produkowania energii. Wraz z rozwojem budownictwa domów z pompami ciepła i foliami grzewczymi, wzrostem rynku IoT (Internet of Things) oraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych i hybrydowych, konsumpcja energetyczna będzie rosła. W ślad za rozwiązaniami technologicznymi w zakresie konstruowania pojazdów, konieczny jest rozwój infrastruktury wspierającej ten trend – zarówno w przestrzeni publicznej, jak i we własnym domu.
– Z naszych obserwacji wynika, iż zainteresowanie samochodami z napędem elektrycznym lub hybrydowym rośnie – mówi Peter Vošček, Prezes Zarządu Grupy Porsche Inter Auto Polska. Rejestracje samochodów hybrydowych (PHEV) w 2020 roku wyniosły 17% udziału w rynku. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się również samochody elektryczne (BEV). W porównaniu do 2019 roku w Polsce zarejestrowano ich niemal 2,5 razy więcej. Grupa Porsche Inter Auto Polska w 2020 roku była odpowiedzialna za 18% rejestracji nowych samochodów elektrycznych Audi w Polsce. W przypadku marki Porsche było to aż 23 %.
– SunRoof łączy niestandardowe podejście do tematu zrównoważonego rozwoju oraz aktualnych trendów proekologicznych – w różnych obszarach naszego życia. Chcemy wspólnie budować przyszłość, która jest ważna zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów – dodaje Peter Vošček.
Polska nie należy do grona światowych liderów na rynku elektromobilności. Rok 2020 należał jednak do przełomowych. Według danych przedstawionych w raporcie SAMAR w minionym roku sprzedaż samochodów o zelektryfikowanym napędzie wypadła znacznie lepiej niż cały rynek nowych samochodów osobowych. W 2020 roku do baz danych wydziałów komunikacji trafiło 75 431 pojazdów elektrycznych oraz hybrydowych – wynik ten jest aż o 76% wyższy w porównaniu z rokiem 2019.
– Stawiamy znak równości pomiędzy domem a stylem życia, odpowiadającym na wyzwania współczesności. Prezentujemy wizję świata, w której dom jest początkiem i centrum energetycznej niezależności. Współpraca z Porsche Inter Auto Polska daje nam także możliwość, by do naszej idei dołączyć kolejny element – wybór bardziej zrównoważonego środka transportu – samochodu z napędem elektrycznym lub hybrydowym – mówi Lech Kaniuk, CEO SunRoof.
Porsche Inter Auto Polska od kilku lat angażuje się w działania mające na celu rozwój elektromobilności. W kolejnych miesiącach planuje kolejne realizacje z marką SunRoof, które mają promować nowoczesne rozwiązania na styku budownictwa i motoryzacji.
Źródło: mamstartup.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS