Towarzystwo na rzecz Ziemi wnosi o uwzględnienie w Strategii IIT Aglomeracji Oświęcimskiej na lata 2021-2027 budowy nowej trasy rowerowej i kluczowych inwestycji transportowych. Sprawdź szczegóły i wnioski.
W związku z toczącymi się pracami nad opracowaniem Strategii IIT Aglomeracji Oświęcimskiej na lata 2021-2027, Towarzystwo na rzecz Ziemi prosi o udzielenie informacji, czy przewidzieliście Państwo poddanie projektu Strategii strategicznej ocenie oddziaływania na środowisko (OOŚ). Jeśli tak, prosimy o przesłanie raportu ze strategicznej OOŚ i poinformowanie o terminie jego konsultacji społecznych.
Wnioski Towarzystwa na Rzecz Ziemi
Jednocześnie Towarzystwo wnosi o rezygnację ze znakowania kolejnych szlaków rowerowych, błędnie zwanych w projekcie Strategii trasami rowerowymi. Wyznakowanie kolejnych szlaków rowerowych pogłębi istniejący chaos. Społeczeństwo oczekuje realizacji prawdziwych tras rowerowych.
Propozycje do Strategii
Towarzystwo proponuje wpisanie do Strategii prawdziwej trasy rowerowej, wykonanej w standardzie Wiślanej Trasy Rowerowej, biegnącej prawym wałem Wisły i Drogi Wodnej Górnej Wisły, łączącej Oświęcim z Zatorem (w tym z Energylandią). Trasa taka łączyłaby gminy miejską i wiejską Oświęcim, Przeciszów i Zator, umożliwiając dojazd rowerem z Oświęcimia do Zatora/Energylandii przez najbardziej atrakcyjne tereny Ziemi Oświęcimskiej. Efektem powstania takiej trasy byłoby umożliwienie odbycia atrakcyjnej jedno- lub dwudniowej wycieczki rowerowej po dwóch stronach Wisły w bezpieczny sposób, dostępny dla rodzin z dziećmi.
Dodatkowe Wnioski do Strategii
Towarzystwo wnioskuje także o:
- Remont lub nowa kładka rowerowa w rejonie jazu na Wiśle w Gromcu. Udrożnienie szlaku Greenway poprzez remont kładki na Sole jest kluczowe.
- Rampa rowerowa w Bobrku – umożliwienie zjazdu z Wiślanej Trasy Rowerowej (WTR) w rejonie mostu na Wiśle, w ciągu północnej obwodnicy Oświęcimia.
- Przystanek PKP Oświęcim Szpitalna Kruki – umożliwiający mieszkańcom największego osiedla podróż Szybką Koleją Aglomeracyjną bez konieczności korzystania z samochodu lub transportu MZK.
Podsumowanie
Towarzystwo na rzecz Ziemi zwraca się z prośbą o uwzględnienie powyższych wniosków w Strategii IIT Aglomeracji Oświęcimskiej na lata 2021-2027, mając na uwadze poprawę infrastruktury rowerowej oraz transportowej w regionie.
Źródło: TNZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS