Po raz kolejny oszuści przeprowadzili skuteczną akcję. Mieszkanka powiatu płońskiego trzykrotnie podała kody do płatności mobilnych swego konta bankowego
Do 45-letniej mieszkanki pow. płońskiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował kobietę, że ktoś drogą internetową, z wykorzystaniem jej danych osobowych, złożył wniosek o kredyt. „Konsultant” zapewnił, że wniosek natychmiast zostanie anulowany. Jakiś czas później 45-latka odebrała kolejny telefon, tym razem od osoby podającej się za pracownika innego banku. Od swojego rozmówcy usłyszała, że przy użyciu telefonów komórkowych logujących się w różnych miejscach na terenie kraju, ktoś próbował wykonywać transakcje na jej koncie. Zaniepokojona sytuacją kobieta zgodziła się na zaproponowane jej przez „doradcę klienta” rozwiązania, w tym założenie dodatkowych zabezpieczeń na koncie bankowym. Musiała tylko postępować według jego instrukcji i potwierdzać dyspozycje kodami bankowymi. Zmanipulowana przez oszusta 45-latka trzykrotnie podała mu kody do płatności mobilnych i zatwierdziła przelewy na łączną kwotę 8 tys. zł. Fałszywy pracownik banku zapewniał ją, że pieniądze wrócą na jej konto w ciągu 15 min. Po zakończonej rozmowie kobieta zorientowała się, że została oszukana.
POLICJA PRZYPOMINA
Zawsze bądźmy czujni i miejmy się na baczności zwłaszcza, gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. Każdorazowo, gdy proszeni jesteśmy o:
– wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego,
– przekazanie danych służących do logowania na konto bądź gotówki nieznanej nam osobie,
– wpłatę środków finansowych na wskazany przez „konsultanta bankowego” nr rachunku
– wygenerowanie kodów BLIK na polecenia głosu w słuchawce,
Info. KPP w Płońsku
(DK) plonsk24.pl
Zdjecie ilustracyjne: plonsk24.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS